Minigraver trækker ikke så meget på det ene bælte, specielt ved baglæns rotations retning

Hej!

Jeg har en ældre minigraver af mærket Sunward. På det sidste er den begyndt ikke at trække så meget på det ene bælte, specielt når bæltet køre baglæns.
Det er ikke så lang tid siden der er skiftet hydraulikfilter- og olie på maskinen.
Bælter er i fin stand og bælte spændingen ser også fin ud - måske lidt til den stramme side, men de to bælter er ens i spænding så jeg går ikke ud fra at dette er problemet.
Der er fint med kræfter i gravearmen osv. så der leveres fint tryk fra pumpen.
Hydraulikslangerne til bæltemotoren ser ikke umiddelbart ud til at lække olie.

Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan jeg får undersøgt problemet videre?

Vh
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske der kan være luft i hydraulikken, der trækker båndet?
Ellers nok  en slidt hydraulic motor..
Prøv at løsne bælterne lidt, og tjek at alle ruller køre frit, det kan jo være der er noget der går for stramt.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns

Tak for svaret! - Jeg får lige undersøgt at alle ruller køre fint rundt.

Kender du til en måde hvorpå jeg kan undersøge om hydraulikmotoren er slidt på?

Luft i hydraulikken bliver vel over tid fanget i luft udskilderen?

VH

luft behøver du ikke bekymre dig om, og en slidt motor , kan det være , men meget sjældent
kan nærmere være et dårligt leje, så der ikke er ens modstand, eller stængerne der er slidt der hvor de aktivere ventilblokken
langt de fleste bæltemaskiner trækker lidt skævt , men er det meget , er der normalt kun de 2 ovenstående ting der er skyld i det
Hej bredker

Tak for dit input - vil du uddybe hvorfor jeg ikke skal bekymre mig om luft?

Jeg kan meget godt følge din tankegang med dårligt leje, men jeg forstår ikke helt dit forslag nr. 2. Tænker du på at stangen ikke kan åbne ventilen helt eller slitage inde i ventilblokken, sidstnævnte er vel rimeligt usandsynligt, da det jo er smurt konstant af hydraulikolien..

vh
stængerne har en forbindelse til blokken det er de led der kan være slidt
det med luft vil aldrig forekomme medmindre oliestanden er meget lav , men så ville der også være problemer med resten
Annonce
Tak for svaret bredker - jeg får lige set de led efter.
I starten af denne video taler han om det samme problem som bredker omtaler med hydraulikventilen og om hvordan man løser det.
Hej perhans

Ja det er en meget illustrativ video, tak for det!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis