Hjælp til at identificere ledninger

Hej

Håber der er en elektriker der kan hjælpe her.

Er ved at renovere bryggers og har flyttet strømmen der gik til vaskemaskine og tørretumbler over på en anden væg.
Er der en der kan indentificere hvad der er hvad på billedet af eltavlen? Den sorte går jeg udfra er nul ledningen.

Kan denne gruppe både trække vaskemaskine/tørretumbler og gulvvarme styring og pumpe?

Hej Håber der er en elektriker der kan hjælpe... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 18-01-2021 21:06:22

Det jeg henviser til er, at du vil bibeholde det som det er, og dermed mener du sikkert også kabelføringen med den manglende jordforbindelse. 

Nej der henviste jeg til ombytningen af den blå og sorte ledning som der var nogen der skrev de ville bytte rundt. Jeg skriver jo lige præcis at jeg gerne vil have jord med ud - så slap lige af.

kurta skrev den 18-01-2021 20:25:00

Nu vil jeg helst ikke blande mig, når jeg ved, at der er eksperter på spil i denne tråd, men kan dog ikke undlade et lille pip. Når der er brugt nul til sort her, bør man vel bibeholde det, som S. Fabrin også er inde på.
Jeg ville gøre det ud fra den betragtning, at hvis den sorte er nul her, så er sort vel gennemgående nul i hele huset, hvorfor det skal bibeholdes for at være ens over det hele.
Eller er jeg helt på vildspor her?

 Det kan jeg godt afsløre den ikke er.

Så blev der etableret jord, tak for alle råd og input.
ev elmand skrev den 20-01-2021 22:53:09

Er det øverste billede en spandfuld jord ude fra haven-  

2 meters jordspyd banket i jorden under belægningen lige uden for bryggers - så tæt på eltavlen som muligt.

Der er ikke langt imellem vore postnumre. Jeg kommer og tjekker.  - - - -   Nej du kan være rolig jeg skal nok blive hjemme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nightmartin skrev den 20-01-2021 17:50:32

Så blev der etableret jord, tak for alle råd og input.

 Hvad størrelse kvadrat har du brugt på din jord ledning?


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

MLU skrev den 21-01-2021 06:23:05

 Hvad størrelse kvadrat har du brugt på din jord ledning?

Det ved jeg desværre ikke, det lod jeg elektrikeren ordne.

Den ser ikke ud til at være min 6 mm2, men hvis elektrikeren har lavet det så er der jo nok styr på det...nok bare billedet der snyder😑
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis