Nu Siemens kontaktor 5.5. - 230v og ny Siemens termorelæ

Hej med Jer - jeg har forsøgt at læse mig side op og ned herinde omkring kontaktor osv. Har ligeledes forsøgt at skrive til nogle af Jer der virkelig giver råd bla S.Fabrin og ev elmand - men da jeg er nyoprettet kan jeg ikke sende privat besked før efter et døgn.Jeg har en ældre Becum Elektra kompressor som før har kørt på 380v (400) men havde brug for en ny kontaktor og termorelæ... Jeg blev anbefalet at købe dette Siemens sæt selvom det var 230v (så skulle jeg bare huske en 0 til spolen) meeennn...
Der stoppede hjælpen også pt og jeg kan jo ikke bruge den gamle sammenkoblingsmetode uden at brænde det nye af... nogen som kan hjælpe med en forbindelse guide ???
De billeder der er tegnet og skrevet på papir er den gamle måde det var sat sammen - altså elmotor, stik, kontaktor,termorelæ og pressostat.

Billede er af det nye sæt med kontaktor og termorelæ.

Jeg har min gamle kompressor hvor en gammel relæ faldt sammen. Jeg har så købt en nyt Siemens kontaktor 230v og et Siemens termorelæ der kan dække de 8.4A.

Elmotor sidder der det 4 ledet kabel i klemdåsen. Så er der der et 5 ledet kabel med stikprop Samt en 3 (5) ledet fra pressostat Disse mødes i kapslingen
Hej med Jer - jeg har forsøgt at læse mig side op... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for tilbage input.
"Flytte" er så meget sagt i vægkontakt.
Jeg vil bare løsne den og konstatere om ikke den blå sidder i N - det er et kabel der trukket fra el-tavle af fagmand.
Det er en vægkontakt af den slags der er monteret med cee stik i bund og 230v på side/top.

Samtidig vil jeg sætte for at den blå sidder i 0/Neutral og ellers køre ens farve med de øvrige 3 kabler.
Brun - sort - grå.

Hej Erik
Fuldstændig korrekt. Den faste installation bliver der naturligvis ikke ændret på i forhold til dette.
Men en visuel kontrol.

Men kan se at forhenværende ejer af kompressor havde brugt farven blå i kabel som 1 af faserne, da den kørte med 380/400 v kontaktor selvom der var en ledig grå, der bare var klippet kortere.
Så her ville jeg flytte den blå over til 0 og så bruge de farver der normalt bruges til de 3 faser.
Det har været en fornøjelse med dine indlæg omsat til kort konkret viden som er forståeligt 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis