ECL Comfort 110 - jeg kan ikke få varmt vand til radiatorer og gulvvarme

Hej med jer,

Har har installeret en komplet og monteringsklar fjernvarmeunit fra Termix (VVX med TPV-regulator) til indirekte forsyning med indbygget vandvarmer og varmeveksler. brugsvandet fungerer fint, men jag kan ikke få styringsenheden (Danfoss ECL Comfort 110) til at varmt radiator-/gulvvarmevanden ordentligt op. Jeg har prøvet både med KOMFOIRT indstilling og med Automatisk men uden held. er der nogen der har problemer med styringen? Og er dr nogen der kan anbefale en i Københavnsområdet de verdensmester i denne? Dbh. Peter
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Har du ikke fået en betjeningsvejledning med til styringen? Ellers find den på nettet - vil tro at Termix også har lagt den ud. Det kan f.eks. være hældningen på varmekurven der skal justeres.
Det er en rigtig god ide at sætte sig lidt ind i styringen - det klarer mange “småproblemer”.

Søren O
Hejsa. Jeg har samme styring, når du er i hovedmenuen prøv da at holde enter/retur knappen nede indtil en ny menu dykker op. Aflæs da S1 og S3 temperaturen og giv besked herinde, så kan jeg fortælle dig om din varmekurve er OK. Hvad står din pumpe på? 
Hej Karsten, super pænt af dig at hjælpe mig. Jeg kører forbi huset i morgen, så kan jeg oplyse S1 og S3. Jeg har sat pumpen til at køre med max tryk konstant, da det er et lille byhus på 3 etager, så der skal noget tryk på få at få vandet op i 10 m højde. Jeg har sat varmekurven til 1,8 og offset på 10 grade, så de burde åbne ventilen på fuld styrke.

Dbh. Peter
Hej Karsten,

S1 står på 9 grader og 8 grader ønsket værdi
S3 står på 31 grader og 59 ønsket værdi

Det virker som om at radiator vandet kun bliver varmet op når der tages bad.

Dbh. Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis