Hjælp - sprækker i loftet

Hej alle,
Jeg kan se at der i mit loft i gangen er kommet en sprække fra den ene side til den anden ca. 80cm.
Det er sket efter jeg har haft totalt-renoveret mit badeværelse, hvilket jo er lidt skræmmende, men nok fordi at væggene tæt på har rystet tilpas meget da der er blevet fjernet klinker mv.

Jeg kan mærke når jeg trykker på loftet at den ene del sidder udemærket fast, hvorimod den anden del ikke sidder ligeså stærkt fast. Jeg kan trykke den en milimeter ca.

Jeg ved ikke hvordan konstruktionen ovenover ser ud - hvorfor jeg ikke er glad for at sætte skruer. Der er en del loft-lys i gangen der kan ligge ovenover.

Derfor er mit spørgsmål - hvordan jeg mon bedst muligt får dette fikset?

Jeg har selv tænkt:
Skær ud i de to plader hvor sprækken er for at lave en hule, hvortil jeg kunne fylde noget stærkere materiale i end spartel - eventuelt gipsmørtel/gipsspartel? Jeg tænker at dette kunne give mere styrke? Også krydse fingre for at det kan holde det sammen og den ikke sprækker igen (eller at den ene side ikke falder en milimeter igen)

Andre idéer modtages MEGET gerne!! :)

Tak på forhånd!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Håber lidt der er nogle der ville kunne hjælpe :) 
Kan du ikke lige tage et billede ovenfra? Ser ud til du har adgang til venstre i det ene billede.
Jeg gætter på de 2 plader er samlet frithængende eller ihvertfald manglende understøtning.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Philip,
Mange tak for svar.
Vil du lige uddybe hvordan du gerne vil have billedet er lidt i tvivl :)

Jeg tror du har helt ret i at de ikke har understøtning der, hvorfor den samling svæver alt for meget.

Lad mig høre hvilket billeder - så tjekker jeg op på det!

På dit billede nummer 4 ligner det der er en loftlem - har du mulighed for at komme op og se hvordan forskallingen ligger og evt mangler?
Eller hvis der ikke er en loftlem, så en hånd op og tage et billede hen over samlingen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også