Gulvvarme hvor slangerne mangler markering

Hej
Jeg har udskiftet et Wirsbo Cosy med Uponor Smatrix, telestater og trådløse termostater.
Mit problem er at ingen af gulvslangerne er mærket op, så det er svært at finde ud af hvilken termostat der justerer de enkelte rum.
Jeg prøver at løse problemet sådanne: har sat temperaturen til 21 grader i alle rum, og så vil jeg tage en termostat af gangen og sætte til 17 grader, vente ca 24 timer og så se hvilket rum der er blevet koldt.

Dette er jo en langsommelig måde at løse det på. Er der andre som har en god ide??

Mvh Johnny

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du kan lukke alle separat nu , så luk dem alle , efter et par timer kan du mærke tydeligt forskel i løbet af 2 min , når du åbner den enkeltvis
Som jeg husker det, lyser dioden på styreboksen så ikke, på den kreds hvor der kaldes på varme?

Alternativt, kan du måske slette alle termostaterne, på styreboksen, og parre dem, en ad gangen..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jo dioderne lyser når der kaldes på varme, men jeg ved ikke hvilket rum de enkelte slanger går til. Så når en diode lyser, kaldes der på varme i et rum , men hvilket??
Sorry, så misforstod jeg🙂måske kan du føle på fremløbet,  i stedet for at vente på at kunne mærke tempersturstigningen?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du skal gøre som du selv er inde på. Nemlig at lukke helt for varmen i et rum ad gangen. Jeg ville nok skrue noget længere ned for at få en mere tydelig markering, da de andre rum godt kan drille lidt hvis forkert placerede rumtermostater holder de forkerte rum lukkede. Det er noget af et puslespil. Det kan godt være en fordel at skrue noget ned for den fælles termostat ved fordeleren. Så bliver der ikke over varmt i rummene selv om rumtermostat kalder på varme hele tiden.
Og så skal du mærke både slanger op, men også skrive på bagside af rumtermostat hvilken rum den skal sidde i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis