Sædevarme vw polo 1.2 tsi årg. 2016

Hej LDS.
Sædevarmen i min polo begyndte af slukke af sig selv efter 5-10 min i en måneds tid, og til sidst slukkede lampen på kontakten efter 1 sek.
Jeg har en formodning om at en varmetråd er knækket. Dog har jeg ikke haft noget knæ nede i sædet, og bilen er kun fem år gammel.
Jeg har så kastet mig ud i at undersøge trådene ved at afmontere sæde og betræk, men jeg kan ikke se noget som helst på trådene.
Mit spørgsmål er så: Er der nogen der ved om trådene nærmest er “brændt” over, hvis de er knækket. Altså kan man se en form for sort plet på selve måtten med sædevarme?
I så fald tror jeg ikke det er problemet. Og hvis det ikke er det, hvad er det så?
Sikringer er tjekket og stik sidder som de skal.
På forhånd tak.

Hej LDS. Sædevarmen i min polo begyndte af slukke... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Måske billigere at købe et komplet sæde ved en ophugger og så blot tage varmelegemet ud af det og montere det i dit eget sæde 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Det ku jo bare være styreenheden
Det har jeg også tænkt på, men hvor sidder den henne? Jeg synes ikke jeg kunne se noget da jeg havde sædet ude af bilen.
Kan du ikke prøve at bytte rundt på stikkene, til forsæderne, for som jeg forstår det virker sædevarmen i passager siden ok.
så hvis det er styreenheden vil fejlen flytte over til det andet sæde...

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Jeg har prøvet at bytte rundt på stikkene, og passagersædet kan sagtens varme med førersidens stik. Øv, så var det heller ikke styreenheden...
Nu skal I bare høre gutter. Jeg snakkede med min svigerfar om problemet i går, og han sagde at jeg skulle prøve at sætte strøm til kun én af delene. Først prøvede jeg sædets varmemåtte. Den virkede sku, utroligt nok. Så prøvede jeg ryglænet, og det virkede ikke. Så jeg skilte sædet ad endnu en gang, og skar varmemåtten i ryglænet op med en hobbykniv. Og bum, hele to steder var tråden knækket, uden nogen form for afbrændings plet, som vil kunne ses fra forsiden af måtten. Det var helt nede i bunden, hvor ledningerne kommer op og går hver sin vej.
Det er nu loddet sammen, og sædet varmer som aldrig før
Tak for den gode rådgivning fra jer alle. Det er godt med lidt ekspertise når man som tømrer vil lege mekaniker ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis