Hvad koster en reparation?

Lige omkring jul (2020) købte jeg en ny emhætte. Efter tre gange brug "døde" den, og skulle repareres på garantien.

Der kom så en hvidevaretekniker fra et eksternt firma, som skiftede blæsermotoren. Han brugte vel 30-45 minutter + kørsel (jeg havde afmonteret alt inddækning mv., sørget for stige, dækket kogesektionen osv.).

Sidst jeg havde reparatør til min opvasker (Bosch), kostede det alene 1.100kr. i tilkaldegebyr! Herudover kom reservedele.

Hvis jeg sammenligner med, at emhætten i butikken kostede 1.500 kr., så hænger regnestykket ikke helt sammen. Det havde været billigere at give mig en ny emhætte.

Noget siger mig, at butikken/leverandøren af emhætten, får "tilkaldetillægget" noget billigere end vi andre gør!

Træd ikke på mine ledninger :o)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, og mekanikeren får også synet en bil billigere, end du gør. Sådan er det skruet sammen.

fase
Jeg tror at producenterne/forhandlerne kalkulere med at måske f.eks. 1% af deres produkter reklameres der over, som så skal laves - eller sagt på godt dansk, alle der køber det samme produkt, er i princippet med til at betale for den ene reparation og reparatørens løn med 1/100 del.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis