Indregulering af gulvvarme

Jeg har forsøgt at skylle mit gulvvarmesystem igennem pga. manglende varme i nogle rum.

Nu vil jeg prøve at indregulere det ordentligt.

Jeg har indstillet flow efter en beregning udfra kvm på rum, da jeg ikke kender kredslængden. Der er fortsat problemer med manglende varme i nogle rum. Når jeg indregulerer, skal jeg så prøve at opnå en bestemt optimal overfladetemperatur på gulvene når der kaldes på varme? Jeg har trægulv i nogle rum og klinker i andre.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have en temperatur på fremløbet, som passer til trægulvene. Om du så kan opnå en tilfredsstillende temperatur afhænger af, om gulvvarmen er dimensioneret rigtigt.

fase
Fremløb er sat til 35. Jeg har ingen problemer med varme i de rum hvor der er klinker. Er det en god ide at indregulere i en bestemt rækkefølge? Og hvordan? Og kan jeg nøjes med at sørge for at der bliver kaldt på varme i det ene rum imens jeg indregulerer? Det jeg tidligere har oplevet er, at jeg startede med at indregulere i en af de rum der manglende varme. Varmen kom. Derefter gik jeg igang med de resterende rum, hvor jeg regulerede op og ned, hvorefter varmen i en af problemrummene forsvandt igen. Derudover er der et enkelt rum, hvor jeg på intet tidspunkt har kunnet få overfladen over 25 grader. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis