Bosch tørretumbler melder at vandbeholder er fuld.

Hej alle,

Vores tørretumbler (Bosch WTW875M8SN) har det problem at det kort efter programmet er startet melder at vandbeholderen er fuld. Vandbeholderen er knastør, men der er vand i bundkaret hvor pumpen sidder.
Jeg mistænker pumpen som man kan komme til gennem en lille luge bagpå. Den skal pumpe vandet op i beholderen hvorfra man kan fjerne det. Der sidder to små elektroder på samme modul som pumpen, som nok er til at måle om den står i vand, og dermed aktivere den. Jeg har forsøgt at placere disse i et glas vand mens maskinen kører, men det får ikke pumpen til at køre. Har haft den ude, renset den og sikret at alting kan køre rundt.

Er der en måde at sikre mig at det er pumpen den er gal med før jeg bestiller en ny, eller kunne det f.eks. tænkes at det sad en automatsikring et sted som skulle slåes til igen? Maskinen kan godt køre, indtil den melder tank fuld.

dbh Elias

E
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tage forbindelserne til pumpen fra og slut den til en stikkontakt for at se, om den så kan køre. Hvis ikke så er fejlen i styringen.

fase


jeg har haft et lign problem og det var også pumpen. Jeg købte en på eBay.de og maskinen virkede igen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis