Garageport byg-selv

Hej LDS!

Jeg står og skal bygge min egen garageport (Eller hvert fald, vil jeg stå for at montere den ;)) - Jeg har kigget rundt og finder faktisk frem til at NASSAU har den bedste kvalitet - og jeg kan inde på NASSAU via deres webshop selv bestemme hvordan den skal se ud og hvilket mål den skal have - så jeg kan tilpasse den efter mit eget ønske. - Det kan jeg ikke på samme måde ved nogle af de andre producenter derude :/

Nogen der har tidligere erfaring med dem og erfaring med at montere selv, med en garageport fra netop NASSAU? Hvordan har oplevelsen været??

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du også med Lindab porte
Velkommen på lds
De gode ledhejseporte er jo meget ens, men Nassau er i den bedre ende hvad angår kvalitet.
Det tager da noget tid, men er ikke vanskelig. Først skal skinner skrues på vægge ved siden af portåbning, derefter fortsættes med skinner der skal hænges/ fastgøres på loftet. Vær meget præcis med lod og parallelitet.
Husk at skinner på væg skal køre lidt skråt væk fra væggen. Det skal være sådan at de er ca. 5 cm længere væk øverst end nederst. Det fremgår af monterings vejledning. Årsagen er at porten ønskes at slippe fri af muren så hurtig som muligt i sin bevægelse opad. Så slides der mindst mulig på gummi tætnings skinne. 
Så stiller du nederste sektion på plads og monterer kørehjul nederst og øverst på den. Kørehjul monteres så porten netop presses let imod muren. Anden sektion stilles ovenpå og kørehjul monteres. sådan fortsættes til hele porten står i hullet. Wire monteres og fjedre justeres så porten går rimelig let både op og ned.
Er det med motor så skal denne monteres sidst. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis