Alternativ til Wedi

Hej,

Jeg bor på en gård hvor jeg har tænkt mig at ligge flisegulv i een af de gamle længer, der engang har været svinestald og sidenhen 'noget med heste' kan jeg se. Området er to rum på henholdsvis 72m2 og et andet på 150 cm, som vi ønsker at bruge til henholdvis 'butik' og 'gildesal' Det er førstnævnte jeg kaster mig i lag med, da det virker som mere overskueligt. Selvom det ikke er til beboelse, ønsker jeg gulvvarme.

Der er i forvejen grovbeton som gulv, helt ned til 'sandet', jeg vurderer 40-50cm, hvorfor det virker som et gigantisk projekt at banke op. Istedet har jeg undersøgt muligheden for at lave et tyndt lag med 60mm wedi plader og herefter 20mm til fliser. Det er rigeligt med højde til at afgive de 8cm.

Da Wedi pladerne er dyre, tænker jeg om der findes billigere, men (næsten) lige så gode alternativer? Jackoboard? Botament? ...

vh
Morten
Hej, Jeg bor på en gård hvor jeg har tænkt mig at... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Udskifte eksisterende understøttende stolper ved at grave i bund hvor de står, sætte soldat, fjerne gammel stolpe og sætte ny stolpe med murepap om bunden

> Overvej at støb stolpesko eller brug jordskruer med tilhørende beslag, så stolpen kommer op ad jorden. Sæt pap omkring den og støb den med ind i betonnen. Alternativt kan du lave udsparinger omkring stolperne, så du kan sætte soldater på det nye gulv bagefter, og lave stolperne på bagkant :)

Fjerne Leca så der er plads til 2 x 100mm Sundolitt 60, dvs 200mm ialt

> I min optik bør du gå efter at støbe terrændæk, så det overholder bygningsreglementet - tænk hvis man senere ville inddrage det til faktiske bolig m2.

Pladevibrator på Leca

> Jeg har ikke prøvet det, men har en idé om det ikke er så nemt. Alternativt kan du rette leca'en af, udlægge første lag Sundolitt og vibrere oven på det (husk høreværn).

Beton - hvor meget beton skal man regne med til 72 m2?

> Ved 100 mm. beton ville den lyde på 72 * 0,1 = 7,2 m3. Beton svinder, men med 6 mm. rionet og varmeslanger, behøver du ikke medregne svindet.

 

Brug af pladeviberatoe på Leca læg rionet ud så synker pladeviberatoen ikke ned og du vil få pakket lecaen


Madsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis