Alternativ til Wedi

Hej,

Jeg bor på en gård hvor jeg har tænkt mig at ligge flisegulv i een af de gamle længer, der engang har været svinestald og sidenhen 'noget med heste' kan jeg se. Området er to rum på henholdsvis 72m2 og et andet på 150 cm, som vi ønsker at bruge til henholdvis 'butik' og 'gildesal' Det er førstnævnte jeg kaster mig i lag med, da det virker som mere overskueligt. Selvom det ikke er til beboelse, ønsker jeg gulvvarme.

Der er i forvejen grovbeton som gulv, helt ned til 'sandet', jeg vurderer 40-50cm, hvorfor det virker som et gigantisk projekt at banke op. Istedet har jeg undersøgt muligheden for at lave et tyndt lag med 60mm wedi plader og herefter 20mm til fliser. Det er rigeligt med højde til at afgive de 8cm.

Da Wedi pladerne er dyre, tænker jeg om der findes billigere, men (næsten) lige så gode alternativer? Jackoboard? Botament? ...

vh
Morten
Hej, Jeg bor på en gård hvor jeg har tænkt mig at... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
mortenanders skrev den 17-01-2021 07:55:38

Skal man tage nogle forbehold når man arbejder med slagger? Er det giftigt?

Hvis det ér slagger, så vær opmærksom på, at det håndteres som farligt affald og afleveres til deponi. Hvis du tager det af mange omgange i traileren, så kan du slippe afsted med at aflevere det i deponi-containeren på genbrugspladsen. Men hvis der er meget og du skal have en container til det, så kan det blive en dyr omgang.

Mvh. AllanE
Jeg synes det ligner noget Leca, især dem som er knækkede og sidder på cementstykket.
MEN jeg har aldrig set den type slagger, som førhen er blevet brugt i gulve, - det er muligt det ser sådan ud.

Du må tage en posefuld, og så ud og finde nogen, som kan afgøre det med sikkerhed.
Tjek. Jeg prøver at tage det forbi genbrugsstationen i første omgang.
Okay, det er vel en god ting, ikke?

Kan jeg så egentlig ikke 'bare' tage betonlaget af og kun fjerne leca til der er plads til 200mm isolering og desuden bruge denne overskydende leca til at fylde de tidligere omtalte gange?

Eller bliver det pludselig en kende for smart? :-)

/Morten
Lyder i mine ører til at være en god plan   
God plan måske skulle du når renderne er fyldt gi det en tur med en pladevibrator

Madsen
Så det bliver som følgende

  1. Bryde betonlaget op, samt nedbryde diverse mindre murstensvægge som kan ses i fundamentet 
  2. Udskifte eksisterende understøttende stolper ved at grave i bund hvor de står, sætte soldat, fjerne gammel stolpe og sætte ny stolpe med murepap om bunden
  3. Omfordele Leca til gamle svinestaldsgange
  4. Fjerne Leca så der er plads til 2 x 100mm Sundolitt 60, dvs 200mm ialt
  5. Pladevibrator på Leca
  6. Udlægge sundolitt
  7. Udlægge afstandsstykker og herefter rionet ovenpå
  8. Montere pexrør til gulvvarme på rionet
  9. Beton - hvor meget beton skal man regne med til 72 m2?

Lyder det korrekt?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis