Forindstilling af radiatorventil, men uden tal på ventilen!

Kære Alle

Jeg har en radiator der kun er varm i de øverste 10cm og har fundet frem til at det muligvis er forindstillingen der er sat for lavt. Har fundet en guide på youtube, som viser hvordan man gør (https://www.youtube.com/watch?v=bbwK0cd2KAY&t=1s), men den ventil han benytter har tal på kransen, det har min ikke. Spørgsmålet er hvordan jeg forindstillinger min ventil uden tal?

Mvh. Søren
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ikke ud til, at din ventil har nogen forudstilling, så prøv at skrue pakdåsen ud n u ud og stik en skruetrækker ind i hullet for at løsne membranen.

fase
Så har jeg afmonteret pakdåsen og den er ret mør i det (den hopper i hvert tilfælde ikke frem og tilbage når jeg motionerer den. Desuden var der lidt rust i systemet. Jeg tænker derfor at skifte pakdåsen. Mange tak for hjælpen indtil videre. 
P.s. Jeg motionerede også selve ventilen med en skruetrækker, da den stod og dryppede efter at pakdåsen var afmonteret. Der kom en masse rust og snavs med ud. Kan det have været det eneste problem eller foreslår i stadig at skifte pakdåsen?
Når du nu har motioneret eller udskiftet (det vil jeg anbefale) pakdåsen vil den derefter stå fuldt åben. Der skal en termostat uden på ventilen for at regulere varmen.

Se billedet. Den hvide er termostaten.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
Hej Jens
Der er allerede en termostat på. Tog den bare af for at få et billede af "maskinrummet" :) Ellers tak for tippet!
Jeg har lige monteret pakdåsen igen og det virker meget bedre. Problemet var åbenbart tilstoppet ventil pga. rust og skidt fra gamle rør i etageejendommen. Jeg er vildt meget oppe at køre og har været rundt og motionere alle de andre radiatorer også. Det er så fedt! 
Hilsen Søren
Du behøver ikke skifte pakdåsen. Giv den en dråbe syrefri olie og bevæg stiften lidt frem og tilbage så virker den igen i lang tid.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis