LK PIR i korrespondance med lysdæmper

Hej
Jeg har i vores gang 2 korrespondance afbrydere, hvor jeg gerne vil udskifte den ene til en LK PIR og den anden til en LK lysdæmper med korrespondance.

Ønsket er at der justeres lystyrke på lysdæmper, og PIR tænder/slukker med den indstillede lysstyrke. Er dette en ønsketænkning? Hvis korrespondancen fra lysdæmper videreføres som fase til PIR?

Jeg ved at der skal trækkes nul til begge.

PFT:
Jesper
Hej Jeg har i vores gang 2 korrespondance... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jenshøj skrev den 10-02-2021 17:03:17

Når man kigger i vejledningen til LK FUGA® LED 250 TOUCH IR på LK's side, så er der også vist en kobling med PIR. Her lader udgangen fra pir styre fase indgangen på dæmper. Det har den svaghed, at man så kun kan betjene dæmper, når pir er aktiv.
Det ser dog ud til at vejledingen ovenfor er til en anden dæmper (250 TOUCH IR har ikke N indgang)? Måske LK FUGA® LED 180 Touch LK IR
Men der gælder det samme. Man kan ikke tænde for lyset på dæmperen, hvis pir ikke er aktiv. Det er ikke sikkert, det er noget problem. Man skal bare være opmærksom på begrænsningen.

 Gud ja, LK skitsere en løsning for en model som ikke er den jeg har købt. Spg. Er om det er for LED 180 som ikke har korrespondance, og derfor en Nul istedet for korr. klemme.

Sgu forvirrende at LK ikke gør det tydeligt.
Det har sådan set ikke nogen betydning. Du kan som beskrevet tidligere ikke med fornuft styre ind på impuls indgang ( korrespondance) med en PIR sensor.
Du kan slukke før strømmen og tænde igen med PIR på de typer som kan huske indstilling.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis