RJ45 dataudtag

Hej.
Vi bor i hus fra 2008, som vi overtog for et par år siden. Da wifi er blevet skrøbeligt, er jeg gået i gang med at finde ud af, hvordan jeg kan udnytte de installationer, som huset allerede er udstyret med.
Det er lykkedes mig at sætte en switch (tror jeg det er) på min router. Og igennem denne vej, har jeg nu fundet internetforbindelserne til 4 rum. Juhu.
Men det undrer mig, at der er rum, hvor der overhovedet ikke er liv i RJ45 dataudtag. Er der nogen, som kan forklare dette??
Det undrer mig også, at det kun er det venstre stik i det enkelte udtag, som kan give mig internet. Hvad bruger man det højre til???
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tænker vi mangler noget mere information for at kunne give dig et svar du kan bruge til noget. Alt andet bliver gætteri. Mit bud er at der ikke er et kabel monteret bagved stik til højre. Det er ofte at folk har en ide om at man kan nøjes med et enkelt kabel til 2 stik. Når man så finder ud af det orker man ikke at trække et kabel mere og så ender det med at kun 1 enkelt stik virker. Hvordan har du sat de 4 rum til?

Hvis du fjerner rammen og løsner stikket, kan du se om der er to kabler.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis