Hjææælp fugt



jeg har efterisoleret min garage som er bygget af 190mm leca

Bygningen har kun haft varme på fra en gasovn og en varmeblæser

jeg konstaterede at mine vinduer var driv våde, spartlen i lysningerne tørrede aldrig.
Til min store skræk mærkede jeg bag min ferrcellplade at

konstruktionen er bygget således op

jeg har lavet 30mm ventileret hulrum for ikke at få fugt i hulrum.
Isoleret 145mm
Dampspærre
Isolering 70 mm Lamda 32

Min dampspærre er tæt,.
jeg tænker det må være fugt fra spartel, forankringsgrunder og ikke mindst min gasovn
Dum som jeg har været har jeg ikke åbnet døre da varmen vil forsvinde tænkte jeg.

jeg har nu haft varme på luft/luft i 10 dage en proff. Affugter som kører Ned til 30%

Hvad tænker i
Er mine tanker omkring fugten rigtig, eller andet jeg kan

hilsen Tue 

 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg husker giver en gasovn meget fugt - og anbefales ikke til "permanent" opvarmning netop grundet dette.
Problemet er jo ved en tæt dampspærre at dampen netop ikke kan komme ud i din konstruktion - men er isoleringen våd/dug på den kolde side af din dampspærre?

Jeg har lavet noget med en lignende konstruktion - men der har jeg ikke lavet et ventileret hulrum men isoleret helt tæt op af væggen for at undgå kuldebroer jvf. isovers isoleringsguide om fortsatsvægge (hvilket dette jo er)
Lidt af teksten er vist røget væk, men Jeg studser over, om ikke din dampspærre er placeret lige lovlig langt ude mod ydersiden?
(Jeg antager du beskriver opbygningen udefra?)
Andre kan bedre vurdere mængden af fugt 🙂 dog bekræfter en hurtig Google-søgning, at gasovn afgiver fugt

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Gasovne giver store mængder vand og snupper ilten fralokalet. Brug olieeventyr eller el.
Lyhne 1

min dampspærre ligge 1/3 inde så den del skulle bære i orden .
Tænker / håber det må være fugten fra gasovn/spartel/forankringsgrunder  osv. der har sat sig der 
Ok. Det lød bare anderledes, grundet lamda32-benævnelsen. Godt det er styr på den del🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også