Bearbejdning af kældervægge - Gryndvandspumpe installeret

Hej :)

Jeg har et gammelt hus fra 1952 med ca. 50 kvm. kælder. Vi har flere gange haft problemer med opstigende grundvand, hvor hele kælderen har været dækket af vand.

Vi har i den forbindelse fået lavet en pumpebrønd som pumper det opstigende vand væk før det kommer op gennem fugerne i gulvet. Efter at dette er blevet lavet har der intet vand været og kælderen er tør. Det skal nævnes at der ikke er lagt dræn omkring huset.

Nu til mit egentlige spørgsmål. De tidligere ejere har haft malet kækdervæggene med plastikmaling, hvilket har resulteret i at der er udposninger på væggene og pudsen falder af. Hvordan reparerer jeg dette bedst?

Har tænkt mig at fjerne alt maling og puds for derefter at give det Skalflex saltbinder, Skalflex Multitæt og derefter Skalflex Multipuds. Men her kommer min bekymring så - vil det være dumt at gøre væggene 100% tætte? Er der en bedre måde at gøre det på, eller vil der ophobe sig fugt og skader på ydersiden?

Ved der er lavet flere opslag med dette, men synes ikke jeg kunne finde frem til netop denne problemstilling.

Håber i kan hjælpe :)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dine vægge skal kunne ånde så af med malingen og på med noget diffusions åbent silikat maling og en udsugning til at fjerne fugten. 
Okay. Men hvad skal jeg pudse op med før maling? Undgår ikke at fjerne det puds der er i forvejen tror jeg
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
En diffusionsåben hæftemørtel eks, alfix durapuds 710 den fåes i hvid eller grå
Eller Saneringspuds

Mvh Troels
Tak for svar. Jeg endte med at bruge Weber 280 hæftemørtel. Resultatet er blevet rigtig godt med en fin pudset overflade :)

Er der evt. nogen der ved hvor lang tid der skal gå før der må males på pudsen? Det har stået og hærdet i ca. 14 dage nu siden den sidste væg blev færdig.
Har købt silikat-maling med tilhørende silikat-grunder.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også