God oplader til prisen?

Hejsa

Jeg har nu, siden jul, oplevet for 2. Gang, at min bil ikke vil starte, da den er løbet tør for strøm.
Efter sigende er batteriet ikke dårligt (Varta, og ikke mere end 4 år)
Jeg antager det skyldes jeg har været hjemsendt siden i sommers, så det den kører er små ture til/fra skole/børnehave, og så at det er blevet koldt.
Giver det mening, at investere i en oplader, der tilsluttes med mellemrum?
Jeg er klar over at jeg burde kære nogle lange ture i ny og næ, men lige nu, går spørgsmålet på opladeren 🙂
Hvis det givet mening med sådan en, er der så nogen af jer, der kan anbefale en? Jeg kan se priserne svinger fra et par hundrede til et par tusinde, eller mere..
Forresten er bilen pt. Død.. så hvis der lige er et link til et fantastisk produkt i enten thansen, Harald N, eller Biltema, er det påskønnet 🙂


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe en intelligent oplader, som du tilslutter, og som derefter passer sig selv.
Intelligent lader​​​

fase
Husk at holde batteriet rent i toppen mellem de 2 poler , skidt der kan være el ledende som langsomt aflader batteriet , men hvad med generatoren , kan den stadig lade batteriet ?  , kør regelmæsigt nogle ture hvor du kører langt ud i gearerne og  ungår 5 gear .....

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
En bil med den alder har jeg også i spansk udgave. Du kan roligt købe laderen, selvom der står, at den er udviklet til start-stop batterier. Laderen er intelligent, hvilket betyder, at den stopper med at lade, når dit batteri er opladet.

fase
Tak🙂
Jeg synes det lyder meget sandsynligt at årsagen er det uhensigtsmæssige brugsmønster🙂
Men jeg skal da klart være opmærksom på at give den godt med omdrejninger 🙂

@ Fabrin: kan det gøres billigere? (Og fungere ok.) Den gamle spand er på vej på pension, så hvis jeg kan minimere udgifterne til den, er jeg glad🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Biltema har en intelligent 4 amp. Lader til kr. 219,-
Den ville jeg helt klart vælge frem for 1 amp.

Søren O
I er gode🙂
Jeg har en Biltema, så det bliver nok bare den så🙂 ​Biltema 219,-​​​
Jeg ved, som sagt, meget lidt om det


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

jeg kan ikke la være at tænke at der er noget andet i vejen. Min Polo køre max 5000 om året (min konebil) og her under forårets nedlukning bare et par gange om ugen jeg har ingen problemer med at start. heller ikke nu hvor det er koldt. Er du helt sikker på at batteriet er ok? Lader generatoren som den skal? er de elektriske forbindelser i orden?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis