God oplader til prisen?

Hejsa

Jeg har nu, siden jul, oplevet for 2. Gang, at min bil ikke vil starte, da den er løbet tør for strøm.
Efter sigende er batteriet ikke dårligt (Varta, og ikke mere end 4 år)
Jeg antager det skyldes jeg har været hjemsendt siden i sommers, så det den kører er små ture til/fra skole/børnehave, og så at det er blevet koldt.
Giver det mening, at investere i en oplader, der tilsluttes med mellemrum?
Jeg er klar over at jeg burde kære nogle lange ture i ny og næ, men lige nu, går spørgsmålet på opladeren 🙂
Hvis det givet mening med sådan en, er der så nogen af jer, der kan anbefale en? Jeg kan se priserne svinger fra et par hundrede til et par tusinde, eller mere..
Forresten er bilen pt. Død.. så hvis der lige er et link til et fantastisk produkt i enten thansen, Harald N, eller Biltema, er det påskønnet 🙂


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hejsa Jeg har nu, siden jul, oplevet for 2. Gang... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nu ikke have så mange bekymringer om at finde fejl på så gammel en bil. Selvfølgelig skal batteri og generator være i brugbar stand, men ellers ville jeg blot lade op en gang imellem.

Søren O
Et AGM / stop and go batteri, er supergodt, til dit brug, det har minimal afladning, og tager ikke skade af at blive næsten helt afladet. (det er ikke godt til et almindeligt batteri, at blive afladet, det forringer kapaciteten meget over tid (sulfatering))

Jeg køre mange småture i min firmabil, og om vinteren bruger jeg oliefyret når den holder stille, og det starter 3/4 time før om morgenen.
De første 2 batterier holdt kun i 2 år hver, og havde jævnligt startbesvær, og skulle lade jævnligt.
Så fik jeg et AMG batteri på (samme ah) det er 3 år siden, der har aldrig været problemer siden, og jeg har ikke behøvet at lade.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis