Afløb til midlertidigt toilet

Jeg har det her afløb i mit bryggers. Hvis jeg skal have et toilet sat til der midlertidigt, kan man så bare hive den rottespærre op og sætte et stykke rør på, så det kommer over gulvet? Og hvor langt over gulvet skal det ca. være for at passe til et alm. (ældre) toilet?

Jeg skal lave bad her i foråret og i stedet for en toiletvogn i indkørslen, vil jeg bare have toilettet sat op der, indtil det nye kan komme op, er der noget til hindre for det?


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der andre tilløb til det viste afløb? Hvis der ikke er det, kan du sætte et stykke 110 mm rør (mål lige efter i afløbet) ned i afløbet. Køb et stykke rør med en muffeende, som skal stikke mindst muffeenden op over gulvet ( du måler på det eksisterende toilet). Du har selvfølgelig taget rottespærren op inden, og du skal være klar over at der nu er to vandlåse i systemet. Ikke at det bør blive noget problem i den tid det tager at bygge om. 

fase
I bryggers er der kun det afløb og toilettet sidder lige på den anden side, så regner med de bare går sammen. Vandlås tænkte jeg ikke lige på, men der må vel næsten sidde en nede i den rist i bryggers jeg også kan tage op. Tror ikke det er lavet via rørene.

Det vil jeg bare gøre så og spare pengene til et skur


 

Der er sikkert en vandlås lidt længere nede. Det er ikke et problem i den korte periode at der er to vandlåse, et i toilettet og et længere nede. Det hele bliver forment retableret igen.

fase
Hvordan gik det så?
Jeg står i en lignende situation og er også fristet af afløbet i bryggerset. Min bekymring er om det stopper; om det er nødvendigt med en kværn imellem?
Naebdyret Velkommen på lds. 
Om det stopper kommer helt an på rør dimensionen. nogen gange er enkelt afløb ført med 40 mm rør til et andet afløb. Så kan man ikke bruge det til toilet. Det skal være 110 mm sådan ca. for at det kan bruges.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis