Hvilken afløbsskål skal man bruge

Hvad for en afløbsskål skal man bruge hvis man har et afløbs beton rør i en kælder til afløb?
Fandt det her to her. Sætter en billede ind. Men ved ikke om den bare skal  proppe den i beton røret. Eller hvordan den skal gøres fasthvis den kan bruges. Eller hvis i har en bedre ide.Håber der er nogen der kan hjælpe

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du skal poste et par billeder før der kan komme nogen gode forslag.

Bare kald mig BBB 

Nu skriver du ikke hvad du skal i gang med og hvorfor du vil lave noget ved afløbet, men umiddelbart ser det ikke ud som om det gulvafløb er i god stand.
Det ligner faktisk at der ikke er nogen rigtig afløbsskål/top, men at risten bare er lagt oven på noget beton. Det ser i hvertfald ikke korrekt ud og bør laves om, da vandet vist kan trænge ud i betonen.

Det er noget i denne stil du skal have fat i. Afløbsskål
Det vil selvfølgelig kræve en større ophugning og udgravning, og så ville jeg nok entrere med en kloakmand for at få lavet kloakken korrekt. Hugger man op m.m bør man nemlig skifte vandlås med det samme for ikke at stå med en halv løsning.


Bare kald mig BBB 
Jeg vil gerne lægge nye fliser oven på de gammle. Og så kunne jeg se at rammen til risten er bare limet fast. Da den skal hæves en lille smule tækte jeg at der skal en ny en til.  Og mens jeg søgte på nettet faldt  jeg over  at det er ulovligt og en gammel løsning. og som du skriver så vil vandet vil trænge ind i betonen. Derfor spørger jeg her på forumet hva for afløbsskål er bedst egnet til sådan  en beton afløb. Så man ikke går en k3 ved hussalg. Jeg er helt klar over at der skal bankes lidt at tilpasse den nye. Er den skål ikke bedre som jeg funndet
Annonce
Den du har fundet er helt fin. Jeg kunne ikke se om der var tilløb i siden, synes det så sådan ud så derfor foreslog jeg en med tilløb.
Det svære bliver nok at få lavet overgangen til betonrøret.

Bedst vil det blive hvis du graver ned til muffen og får sat en overgang der. Denne type passer måske men det er ikke altid de passer ordentligt i muffen. Overgan muffe.
Og så bygge videre med pvc derfra.


Bare kald mig BBB 
Mange tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis