Hvad smager Tonic af?

Helt seriøst:

Ved en fejl fik jeg bestilt to Tonic vand, som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre med. JEg har naturligvis hørt om "gin og tonic" så har jeg faktisk aldrig smagt nogen af delene.

Så spørgsmålet er : Egner tonic sig som en læske drik (uden sprut i) eller kan man bruge en anden slags sprut da jeg ikke har Gin, men jeg har Vodka, Jægermeiter, eller hvad vil i foreslå til sådan en Tonic-vand uden Gin?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Campari.

Første gang du smager det er det noget af et chok. Anden gang er ikke så slemt som du husker det, og tredje gang smager det faktisk godt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad smager cola af? Det smager af cola.
Men for en der aldrig har smagt det, kan man ikke forklare det, man er nød til at smage det.
Personligt kan jeg godt li' smagen af Tonic vand som den kommer ud af flasken, hvorimod Gin er fyrrenåle-bilrengøringsmiddel på flaske og det strider mod min fornuft at indtage det  

Så prøv at smage, du kan jo altid spytte det ud igen, og du dør helt sikkert ikke af at smage... 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tænk sig jeg har altid gået og troet at tonic bare var et fint ord for danskvand. Nu bliver jeg jo også helt nysgerrig på hvad det egentlig smager af   
Tonicvand er en bitter sodavand, opfundet af britiske kolonister i Indien. De drak tonicvand for at undgå malaria, da tonicvand indeholder kinin, som har en beskyttende effekt mod malaria.

Den bitre forfriskende smag giver eksempelvis gin og campari et pift grundet kulsyren. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tonic tilhører de bitre drikke der slukker tørsten til forskel fra de almindige sodavande som eksempelvis cola der efterlader en klistret sødlig smag i munden.

... som tørstslukker er der dog intet der overgår iskoldt postevand.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Aha, så er det nok derfor jeg aldrig har fået malaria.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Så må det også være godt mod kinainfluencia

Med venlig hilsen
ktm

 

okay så det smager bitterst, så jeg bøåår blande det med noget sødt eller hvad ?
fuerzzz1 skrev den 16-02-2021 07:35:16

okay så det smager bitterst, så jeg bøåår blande det med noget sødt eller hvad ?
Et par skefulde levertran vil på mange måder være godt!

 


Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis