Krydsfinergulvplade - hvad gik galt?

Hejsa.
Søger inspiration til at forstå hvad som gik galt i fittet af en krydsfiner plade med fer og not. Forsøgte at følge alle vejledninger og råd, men på denne (se billede) var det ikke muligt at støde fer og not sammen på mere end 30% af længden. Jeg tjekkede på forhånd at begge var rene og klar, allerede lagte plade var i vater og nye plade var umiddelbar ikke vindskæv. Tanker eller erfaringer om hvad jeg ellers bør holde udkig efter? Har endnu 15 plader der skal ligges.

Kun lige kontakt mellem fer og not. Ingen synlige grater o.l. omkring der hvor pladen stoppede.

Hejsa. Søger inspiration til at forstå hvad som... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tænkte på om man skal være nervøs for at fugtighedsforskel på mere end 5-10%? Jeg har set nogen påstå at når jeg bruger tag/gulv krydsfiner (type 2) behøves jeg ikke tænke på at pladerne kan udvide sig med varme og fugt, men det kan jeg ikke helt forstå hvorfor. 
je_ns skrev den 12-01-2021 11:04:30

Hvis du vender bagsiden op ad, går pladerne ikke helt sammen, hvordan ser det ud på den anden side?

 Ikke sikker på jeg forstår men har tænkt jeg ville dry fitte før jeg kom lim på,se hvordan det går sammen

elmichael skrev den 12-01-2021 21:17:15

Har du ikke bare vendt den ene plade forkert

noten og fer er jo ikke symmetriske..

 Niks :) Men validt spørgsmål

Tænker bare at leca ikke isolere supergodt, men måske en god ide sammen med lerindskud?

hvis du har vendt den forkerte side op på pladerne, vil der ofte være en lille sprække i samlingen.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
je_ns skrev den 12-01-2021 22:02:36

Tænker bare at leca ikke isolere supergodt, men måske en god ide sammen med lerindskud?

hvis du har vendt den forkerte side op på pladerne, vil der ofte være en lille sprække i samlingen.

 Pladerne er mærket med "Denne side ned". 

Det er tredje sals lejlighed, de er der primært for at fylde hulrum.
Pladerne er ikke samme fabrikat. Det er set før, at byggepuscherne har lagt flere forskellige batchnumre fra samme fabrik i samme stak.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis