Lille overdækning på siden af carport

Jeg har en carport med tegltag.
Der er tagrender i begge sider.

den ene side er et par meter fra naboen og er bagindgang til haven, samt sådan lidt en opbevaringsplads for alt det skrammel man nu samler sammen af ekstra fliser o.s.v.
Altså et sted hvor kan jeg selv kommer :-)

men jeg kunne godt tænke mig lidt mere tørvejr på den side af carporten, så jeg kan opbevare tinge langs carport i tørvejr.

Hvad kunne jeg evt. montere oppe under tagrenden på spær/sternbrædt som i carportens længderetning kunne give ekstra 60 cm tørvejr?
Findes der en smart og nem løsning?
vandet der rammer denne evt. løsning skal bare dratte ud over de 60 cm og ned på jorden uden tagrende.

Katmus
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Juridisk pas på skel. Praktisk: lav et skelet og læg enten Bitumenplader, stålplader eller alm trapezplader med fald fra carport til skel. Godt med udhæng. Regnvand plasker en del. Alternativt lægger du taget med fald langs carport, sætter en kort tagrende på og en regnvandstønde under.
tak .. jeg overvejer hvad jeg vil.. carport er i vater, men derfor kunne jeg godt lave lidt fald mod den ene ende så jeg slap for det pjaskeri :-)
Skal bare lige finde ud af hvad for skelet der er nødvendigt for at det holder..
Desværre står der et træ halvvejs som gør at den kun kan gå 40 cm ud fra "vindskede" på carport.
Så måske er jeg nødt til at lade vand rende ud over og plaske ned eller lave en ekstra tagrende ...måske fås de i et mini format :-)

Katmus
Jeg lavede i vores sidste hus et lille halvtag fra skuret og ud på den anden side at hegn. Nu var hegnet op i mod en baneskråning, så der var ingen nabo at "slås" med.
Det hele blev lavet ret interimistisk af diverse rester. Jeg lagde en overlægger på ydersiden af hegnet og så en anden på skuret, og derimellem nogle "pinde" der kunne bære taget (der også var genbrug).
I starten fik vandet bare lov at plaske ned på den anden side af hegnet, men jeg fik da til sidst også lavet en tagrende på ydersiden, så hegnet ikke tog så meget imod.
Det blev i starten kun brugt til at hænge diverse haveredskaber op, og stille cyklen i tørvejr, men det udviklede sig hurtigt et en "skrammellegeplads"   
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du behøver ikke at lade dig begrænse af træet der står med 40 cm afstand. Lad bare træet komme op igennem et hul i taget. Er stammen  f.eks. 15 cm tyk kan du snilt lade udhænget være 60 - 80 cm og lade tagrende løbe forbi træet på "ydersiden"
Jeg har set man har skruet nogle små spær på huset. Altså en lodret på huset på ca. 20 cm en skrå på ca. 80 cm og så en vandret på lidt mindre. Den vandrette kan godt ramme den skrå lidt længere oppe end allernederst. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det med stammen var kun et problem hvis det var en plade i carportens længderetning.

Men det går måske ogse.. det vand der kommer mod træet rammer jo stammen og bruger den som nedløbsrør, hvilket vel er fint nok.

Katmus
Med mindre du vil have nogle pæle i jorden til at understøtte eller støde hovedet i skråstivere, ku du jo overveje galvaniserede hyldeknægte/bordbæringer 1,5-2 m mellem hver. to lægter i forskellige tykkelser på tværs - så har du faldet. 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis