el spørgsmål

jeg er igang med at lave bryggers, og har i den forbindelse set at tidligere ejer har skruet ind i betonvæg, igennem elrør og ind i ledningskappen. Jeg har banket et lille hul i betonen for bedre at kunne komme til og kan se at ledningen har 1x1mm hul i isolering, hvor kobber er bar. Kobber har ikke taget skade. Og jeg har haft ingen el problemer i de 15 år jeg har boet i huset.

Vil gerne undgå at klippe ledning, da hullet er så lille i isoleringen, at en evt samling næsten vil stille det hele i ringere situation, når væggen er muret op igen.

Hvordan kan jeg fikse det, uden at klippe ledning over? Kan man få noget krympe flex eller kappe af en eller anden art, som ikke kræver at jeg klipper ledningen, og istedet kan trækkes rundt om?

Tænker at hvis der ikke findes en hylde vare, så vikle 2 lag elektriker tape rundt om og kalde det en dag.
jeg er igang med at lave bryggers, og har i den... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det bøvet du ikke være nervøs for. I øvrigt kan sådanne sager trækkes ud i lang tid, og så får du tiltalefrafald. Sådanne fejl er mange af uden, at de er blevet opdaget. Skulle man endelig finde på at reparere det, kunne det gøres med en lille dråbe tokomponent lim i hullet. Husk at lukke røret.

fase
Alt efter hvor der er boret ind i røret, kunne en løsning være at banke en indmuringsdåse ind og så etablere en ny/extra stikkontakt.
Det kræver selfølgelig at det gir mening at placere et stik der hvor hullet er. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis