Fejl på komfur

Har et voss komfur med lidt problemer. De 2 koge zoner virker fint men de 2 andre, der slår pladen til og fra hele tiden med faste intervaller, uanset hvad de står på.
Gryder og pander afprøvet og skulle ikke være problemet, ligeledes er alle plader helt rene. 
Skal siges at det er ny-monteret her, så ved ikke om der var en fejl på allerede inden jeg overtog.
Har læst lidt om overhedningssikringer men i og med, de slår fra, må den sikring vel virke eller virker den omvendt sådan en sikring?
Kan det være fejl-installeret på strømsiden(ja, jeg gjorde det selv), har haft gang i alle plader og ovn samtidigt i test og de virker da alle 4 og ovn og ingen sikringer sprunget i skab og skab er heller ikke fløjet ud af væggen, så går udfra at det er ok med installationen.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du sætte et billede af tilslutningen i væggen og i komfuret ind, så det er til at se, om det er rigtig tilsluttet? 

fase


Hvis du har forbundet den blå til nul (5) i komfuret og de tre faser som vist på 1, 2 og 4 samt en lus mellem 2 og 3 er det forbundet rigtigt.
Måske er der styringen, der er fejl på.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 11-01-2021 18:21:00

Hvis du har forbundet den blå til nul (5) i komfuret og de tre faser som vist på 1, 2 og 4 samt en lus mellem 2 og 3 er det forbundet rigtigt.
Måske er der styringen, der er fejl på.

 

Billede af det gamle komfur opsætning.
Brugte opsætning fra det gamle komfur, har jord i 3, ingen lus.
Der er 5 huller i stikket, til de tilsvarende 5 ben. 
Er det helt galt det jeg har lavet? 
Udgangspunket at elskabet ikke er kommet flyvende lyder fornuftigt  

Kablet i stikket er sandsynligvis forbundet korrekt.
Jeg siger sandsynligvis, fordi det jo kan være tilsluttet forkert i den anden ende i selve komfuret.
Et billede af kablet dér kan afklare det. Vær især opmærksom på, om der er en lus mellem 2 og 3 i komfurets tilslutningsboks.

Det mest sandsynlige er dog en fejl på komfuret, eftersom du har haft gang i alle plader.
jenshøj skrev den 11-01-2021 20:29:02

Udgangspunket at elskabet ikke er kommet flyvende lyder fornuftigt  

Kablet i stikket er sandsynligvis forbundet korrekt.
Jeg siger sandsynligvis, fordi det jo kan være tilsluttet forkert i den anden ende i selve komfuret.
Et billede af kablet dér kan afklare det. Vær især opmærksom på, om der er en lus mellem 2 og 3 i komfurets tilslutningsboks.

Det mest sandsynlige er dog en fejl på komfuret, eftersom du har haft gang i alle plader.

 Tror også bare jeg har erhvervet mig en fejl med i købet... Ikke nemt at se på nyt/se med fingrene, lige i tiden☹️

Da komfuret er nyt, skal du reklamere i forretningen, hvor det er købt. Hvis du ellers er tilfreds med komfuret, kan det vel repareres på stedet af en reparatør valgt af forretningen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis