Vandskure på Fermacell

Har et stort rum som skal bruges som mødelokale, gildesal, depotrum.

Vægge er lavet med Fermacell, retkantet og limet sammen.

Vil gerne om at vandskure væggene, det skal være være så billigt og simpelt som muligt. Det behøver ikke være helt perfekt, bare nemt og holdbart.

Er lidt i tvivl om fremgangsmåde og valg af produkter:

1. Vil spartle skruehuller.
2. Skal der bruges gazebånd i samlinger?
3. Er forbehandling nødvendig og med hvad?
4. Ved brug af Alfix Durapuds 710 eller 703 anbefales forbehandling med Alfix LetFix. Kan jeg undgå dette og måske bare bruge en grunder?
5. Kan andre løsninger produkter anbefales?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, ingen armering når pladerne er limet.
Men hvorfor vandskure? Hvorfor ikke bare spartle og male?

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Som Kermit_369 skriver så er armering ikke nødvendigt når de er limet.

Det som jeg har gjort efter pladerne er sat op og limet er

1. Forankringsgrunder https://www.jemogfix.dk/forankringsgrunder-5-liter-stabile/6144/9047217/
2. Tilsæt en lillesmule Weber Cempexo betonklæber til Weber Multi 280 hæftemørtel og så bruge det som vandskuringsmørtel
3. Male
4. DONE   

Du kan sikkert godt undlade betonklæber men jeg ville have noget der klistrede lidt mere.  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej tjuel

Hvorfor ikke bare bruge strukturmaling? Så undgår du det svineri vedr. at pudse. Du skal selvfølgelig stadig spartle og væggene skal efterfølgende have forankringsgrunder. Så maler du strukturmalingen på, og der skal ikke efterfølgende grundes, da det er i strukturmalingen - så du spare en masse bøvl og rengøring.

Tak for  input. Årsagen til at vælge at pudse fremfor maling er at der i forvejen er vægge som skal pudses..og så vil jeg gerne spartle så lidt som muligt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også