Rens af nedløbsbrønd - ser dette rigtigt ud?

Hej,

Har overtaget hus for et par måneder siden.
Ville rense nedløbsbrønd. Har set et par videoer på YouTube, men - ser dette rigtigt ud? Må der gerne være så meget vand i nedløbsbrønden? På billedet holder jeg et lille værktøj ned igennem vandet. Vandet er vel 2 - 3 cm fra toppen af røret.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er nok så meget skidt i at udløbet er stoppet
rens den op , så er problemet nok løst
Super, tak.
Der går et rør på tværs, så jeg kan ikke rigtig komme til. Nogen ideer til hvordan jeg får det renset? Jeg skal vel ned og rode nederst, eller hur? På forhånd mange tak! 
Går der et rør på tværs gennem sandfangsbrønden? Det er da slet ikke i orden.
En Sandfangsbrønd er et stykke rør der går lodret, og er lukket i bunden. Et stykke oppe af siden er der et udløb, Dette udløb går normalt ca. 45o opad (et “kort” stykke), så skidt ikke så let kommer med ud i det tilsluttede rør.
Ja, du skal have renset helt ned til bunden af brønden. Vil tro at du kan bruge en vådsuger, og evt. “fortynde” med vand (spule) når du når de faste partikler.

Søren O
Eller tage de store handsker af smøge ærmer op og rode/ hive op med fingrene. Det er rent vand, og sand i bunden. Måske lidt rådne blade men ingen lort. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Tak skal I have - det hjælper virkelig. Ja, jeg har ikke spor imod at stikke hånden derned, men der er for dybt. Med et skaft kan jeg mærke bunden, og det lader til at det er lidt sølet.

Jeg har fjernet så meget vand at det nu ser lidt almindeligt ud, men det er jo en stakket frist.

Det rør der går på tværs slutter et par cm fra den ene kant (se evt foto). Mon ikke jeg kan finde en nedstrygerklinge frem og skære lidt af røret af, så jeg kan komme til med noget bedre værktøj der kan rense bunden? Alternativt må jeg sætte en grydeske på et kosteskaft skaft og bare væbne mig med tålmodighed. Alle gode ideer modtages med kyshånd; har aldrig boet i hus før, så vær blid. 

Skær noget at det tværgående rør så du komme til.
Det kan være det kun er en sivebrønd uden afløb men det opdager du nok først når den er renset.
Evt invester i en kloakrenser i den rigtige størrelse eller spørg en nabo som måske har en. Kloakrenser

Bare kald mig BBB 
Når røret nu ender inde i brønden, kan du bare skære det af, så det kun stikker et par cm. ind i røret. Så kan du komme til med den viste kloakrenser.

fase
En kort opfølgning, i fald det kan komme andre læsere til gode.

Jeps - indlæggene ovenfor er korrekte. Der er tale om en sandfangsbrønd der løber af til en faskine ved siden af, og da det blot er regnvand fra nedløbsrør, er den ikke tilknyttet de sorte brønde, hvilket er ok. Faskinen er imidlertid underdimensioneret og brønden løber derfor over. 

Vi har talt med en kloakmester om en løsning, og får det ordnet til sommer, så der kommer ordentlig kapacitet.

I mellemtiden tager jeg toppen af vandstanden manuelt ind imellem.

Mange tak for kyndig rådgivning her i tråden.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis