Miele W 1622

Godaften Allesammen,
Jeg har en Miele vaskemaskine model W1622 hvor gummi pakningen mellem vandventil og bruseplade lige som giver efter når maskinen vasker. Det betyder at, der hvor pakningen skal holde tæt kommer, der så vand ud og maskinen melder fejl fordi, der kommer vand ud et sted der ikke skal. Pakningen er i øvrigt helt ny. Er der nogle som har et forslag til hvad der kan være galt? Jeg har efter bedste evne taget et billede som viser pakningen det drejer sig om. Håber der er nogle der kan hjælpe.


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Godaften alle sammen, Er der ikke en i det her forum, som har en viden som kan hjælpe mig på vej? 
Ja, jeg synes virkelig jeg har været grundig. Det er som om den skubber den ud af det rør den sidder i
Hvis du piller magnetventilen af, kan du måske bedre komme til at skubbe pakningen på plads på røret og derefter montere magnetventilen igen. Det ser ud som om der en kant der ikke er helt på plads til højre i billedet.

fase
Jeg prøver:) men har haft afmonteret tilslutningsdelen fra venstre side og det er som om når maskinen trækker vand ind at den skyder fra hinanden og den derved bliver utæt:( jeg prøver lige igen
Annonce
Godaften, jeg tog magnetventilen af og satte pakningen på igen. Jeg startede maskinen og den sluttede tæt. Efter maskinen var færdig, tænkte jeg at jeg nok lige måtte køre en test igen og her skete det så igen at pakningen lige som skubber sig fra magnetventilen og gør at der kommer vand ud og maskinen melder fejl. Håber på hjælp
Jeg er ikke meget for at skille min maskine ad, så vi må håbe, der kommer en forbi, som kan give et bedre råd end mit.  

fase
Det kan løses med en (eller to hvis der er plads) M12 skiver på røret mellem magnetventilen og pakningen. Så sidder den i spænd mod bagvæggen og kan ikke skubbe sig ud hvor den bliver utæt.
Hej SnowCrash, Dit fif ser ud til at virke:) Verdensklasse!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis