Jeg kender ikke speciel din båd men måske er der andre der gør..
Ellers vil jeg anbefale at du forsøger at finde nogle engelske bådsider, her vil du sikkert kunne finde en masse om din båd.
Men når du spørger om det har en betydning hvilken båd der er tale om kan jeg fortælle at der er forskellige opbygninger af det indre af roret og sikkert også af hvornår der evt kommer kritiske ting der kræver en rep..
Og dermed også hvordan man skiller roret og samler det igen..
Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med dit ror helt konkret. Men hvordan oplever du at rorert er ganske lidt løst.. 0,2mm er ikke meget.
Er det når du står udenfor båden og arbejder med roret at du fornemmer det er løst ??
Eller er det ledet mellem rorstamme og rorhoved/rorpind. Din båd har vist rat styring, men er du sikker på at det ikke blot er en ganske lille frigang i styresystemet.
Under mn elvstrøm kan jeg ikke komme ikontakt med ror stammen direkte, og her vil jeg ikke kunne finde så lille en frigang som den du fortæller om...
Prøv at få en anden garvet sejler til at kigge på problemet, for jeg er ikke sikker på at der er tale om et egentligst problem !!!
Venligst Njord