For mange ledninger ved skift af gammel stikkontakt.

Hej!
Jeg har købt en ny lejlighed og er i gang med at skifte stikkontakter og male. Jeg er så småt kommet igennem det hele, men jeg er nået til en stikkontakt der driller:

På den gamle LK-afbryder sidder der 3 ledninger i samme hul, men på den nye er der kun plads til 2.
Jeg har overvejet om man kan komme omkring det det med en samlemuffe. Der er dog ikke super meget plads i dåsen og jeg ønsker ikke at fræse i selve dåsen for at få plads. Kan man få en afbryder hvor der er plads til de 3 ledninger eller er der en anden smart løsning?
Tak for hjælpen! :) 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er Ikke lovligt at fræse i dåsen, den korrekte måde er at bruge en samlemuffe bag afbryderen...
jeg er ikke stødt på afbrydere med plads til mere end 2 ledere til hver (funktion)
Er der kun 1 ledning i klemmen i den nederste så kan 1 lederne af komme derned. Og med den lille lus så er der kun 2 i hver klemme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 09-01-2021 20:26:11

Er der kun 1 ledning i klemmen i den nederste så kan 1 lederne af komme derned. Og med den lille lus så er der kun 2 i hver klemme. 

 

Mener du at jeg kan tage den bagerste gule og sætte ned vedsiden af den hvide i stikontakten? 
Annonce
Den gule som sidder sammen med de hvide, flytter du ned i det ledige hul i stikkontakten, så er den sag klaret.

fase
Nemlig 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også