Strøm i antennestik udtag?

Hej,
Da vi ikke bruger kabel / antennestik mere og aldrig kommer til det, ønsker jeg at fjerne ledningen, som indtil videre har ligget rullet sammen nede i hjørnet i vores stue. Nu skal det være.

Men, jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvorvidt der er strøm i udtaget?
- Hvis man ser på billedet, så ønsker jeg at skrue det midterste skrue løs og frigøre den mørke af de to ledninger, som altså er kablet som tidligere har været brugt til at etablere udtag til antennestik i den anden del af lejligheden.Skal jeg være nervøs eller opmærksom på noget her - har en Skruetrækker med spændingstester som jeg vil kunne bruge til at teste.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En der ikke netværkskabel til der udtag der er i dåsen ved siden af ?? Du vil fjerne et andttekabel har ikke strøm i sig..... Og Den skruetrækker med såkaldt spændingstester kan du bruge til at skrue med og nix mere end det den lyser blot der er lidt statisk elektricitet i luften, med andre ord ikke 5 potter potter pis  værd når man skal måle strøm. Du ka roligt fjerne antennekabel 
mfrost skrev den 08-01-2021 20:00:20

En der ikke netværkskabel til der udtag der er i dåsen ved siden af ?? Og Den skruetrækker med såkaldt spændingstester kan du bruge til at skrue med og nix mere end det den lyser blot der er lidt statisk elektricitet i luften, med andre ord ikke 5 potter potter pis  værd når man skal måle strøm.

 

Jo, se billede nedenfor.
- det er min kærestes lejlighed, ved ikke hvad de har foretaget sig her for nogle år siden - men vil bare gerne have den her ledning helt væk.

forslag til hvad jeg skal gøre? (den mørke af de to ledninger, som fortsætter ned og ud af billedet, vil jeg gerne have væk og tænkte jeg kunne afmontere? 

Der er ikke strøm i et antennestik du kan og må roligt fjerne det....
Tak for svaret - modtaget! :) 
Stjerne skruen skal løsnes, så kan du fjerne pladen, og komme ind til terminalen for kernen, løsne denne, og du kan fjerne det lange kabel du vil have væk.
Gen-forbind det kabel der kommer fra væggen, og så er "alt tilbage til det gamle".

Antenne kable er ikke spændings førende, men der kan godt komme lidt statisk elektricitet i dem fra især de gamle CRT fjernsyn.

 

Takker mange gange - den var lige til at løsne og fik afmonteret kablet og gjort det lidt mindre rodet. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis