Opvaskemaskine hvor der er 2x40 cm skuffer

Jeg er kommet i problemer

jeg har overtaget en lejebolig hvor jeg selv skal gøre plads til opvaske maskine. Men dem der har lavet køkkenet har placeret to underskabas moduler med 40 cm skuffer hvor det giver mening. Altså er pladsen 80cm men min opvasker er kun 60 cm. Det er de eneste skuffer. Og jeg har et andet 80 cm modul, hvor jeg tænkte skufferne skulle være. Men Det viser sig at skabet ikke er til at fjerne da det er fuget til væg og bærer en lille bordplade selv. Skabs elementerne er fabriks samlede og ikke til at skille ad.
Jeg påtænkende følgende - købe en hobby plade og selv dele det store 80 cm skab i to og montere skufferne der.
Og der hvor jeg gør plads til opvasker, kunne man måske montere enten en 10 cm plade på hver side af opvasker, eller finde et lille 20 cm element.

pengene er små og det er en leje bolig, aå skal ikke splitte den ad. alle elementer står direkte på sokkel
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige at komme med et billede, ellers rådgiver vi kun ud fra dine egne opfattelser. Der kunne være andre muligheder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der findes også opvaskemaskiner i 40 cm bredde, men hvis du allerede har en maskine hjælper det nok ikke så meget...
Jeg skal nok få taget et par billeder 

men jeg er glad for jeres inputs. Jeg har kun kunnet finde opvaskere på minimum 45 cm.
Annonce
Så valgte jeg selv - de to skuffe sektioner er flyttet, ved hjælp af to 16 mm hobby plader delte jeg mit 80’er
De to 40’erne skabe er flyttet og en 20er sektieon er købt og monteret. Alt i alt blev det ret godt

​Men inden jeg får en vvs er forbi til at montere min opvasker. Skal jeg så slide en plade ind oven på murbrokkerne og gøre det plant? Se billeder i næste besked 
Vedhæftede filer:
Du skal have en tynd blik / stålplade ind, ellers bliver dit linoleums gulv revet op første gang opvaskeren skal tages ud. Så  det skal ligge så langt ud at det går over kanten på gulvet.
Det kan så ikke bære opvaskeren inde hver der er et fordybning. Denne kan udfyldes med f.eks. mørtel. En krydsfinerplade kan også bruges men det er ikke så fleksibel til at ramme rigtige tykkelse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mega godt tænkt, med den stål plade. Sådan en fixer jeg i morgen - tænker du jeg skal skrue den fast i linoleummet ?
Tror ikke jeg kaster mig ud i at støbe mørtel til det her projekt - jeg har leget midt med nogle klodser og tror jeg kan få det stabilt i morgen når jeg har skåret en plade til.

har i øvrigt nydt det, som lejer kan der gå længe imellem de store projekter. Når der ikke skal sættes træk på bilen eller sættes en cykel i stand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis