Gasfyr varmer ikke - periodiske

Jeg flyttede i sensommeren 20' i mit først hus, som har Gasfyr.

Omkring slutningen af Oktober/Start November slog jeg varmen til, og alt virkede som det skulle. Efter et par uger begyndte det dog at drille. Til tider "slog det fra", det varmede ikke hverken gulvvarmen eller vandvarmeren og jeg kunne se på displayet at keddeltemperaturen var faldt til omkring 20 grader.

Det har tidligere virket at tænde og slukke samt trykke på reset knappen, også er der kommet varme igen inden for kort tid.

I slutningen af December har det dog drillet ekstra meget og nu er det som om at den har slået helt fra på gulvvarmen som er den primære varmekilde - vandvarmere virker for det meste, men der falder temperaturen også i tit til de 18-20 grader. (Pænt koldt at bade i).

Der skulle være vand på - det har et tryk på omkring 1,5 bar.

Har bestilt teknikker/service til det til på Mandag - men det er ret koldt at gå til Mandag uden varme.

Er der nogle der har en ide om, hvad der kunne være galt?

Billede af modelnavn - ved ikke om det siger noget. 

Jeg er normal ikke kuldeskær - men 13,6 grader i huset er lige koldt nok når man arbejder hjemme for tiden. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når det er gået i stå kommer der en fejlkode i display. Det kunne lede på rette spor.  Har du brugsvejledning så er der en fejl liste i denne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 07-01-2021 23:18:54

Når det er gået i stå kommer der en fejlkode i display. Det kunne lede på rette spor.  Har du brugsvejledning så er der en fejl liste i denne. 

 Problemet er nemlig at det som sådan ikke går i stå - for fyret kører - men pludselig viser den en keddeltemperatur på omkring de 20 grader i stedet for 50-60 grader, som den burde.

Den melder ingen fejl.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis