Lim til gipsplader



jeg har en muret væg som er pudset, men jeg har fjernet en dør og lagt en osb plade i. Nu ønsker jeg gipsplader udenpå hele væggen for at få en pæn og glat og ensartet overflade på hele væggen. Det drejer sig om 4 gipsplader og de skal limes på. Men er i tvivl om hvilken lim/mørtel jeg skal lime dem op med. Det skal helst være en der er til at få i silvan eller Harald Nyborg som har click-and-Collect i disse corona tider. Jeg har fundet en artikel på gørdetselv. Der skriver de man skal bruge gipsmørtel til at lime dem op med. Men kan ikke finde et produkt der hedder der. Nogle forslag til hvilken mørtel der skal bruges?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fliseklæb er fint til at sætte gipsplader op på en mur med, du giver bare nogle klatter rundt på pladen.
Tak for svarene. Jeg har lidt svært ved at finde forskellen på knauf goldband og rotband. Ved du det? 
Silvan har nemlig rotband https://www.silvan.dk/knauf-rotband-gipspuds?id=4120-4599908
Jeg er sikker på at alle tømmerhandler har telefon ekspedition så man kan af hente uden for. De har bare ikke de finer ord click and collect

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Goldband eller Rotband er klart det nemmeste og billigste. Det er meget brugt til opsætning af gipsplader i udlandet. Forskellen på de to er kornstørrelsen i materialet. Rotband kan du bruge i lidt tyndere lag - se databladene på dem. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis