Bolthovede drejer med rundt

Hej LDS'er :)

Jeg er ved at opsætte køkken, og er ved at montereT- greb som skal monteres med ét skruehul. Bolt fra indersiden, og gevind i selve grebet. 

Jeg har et problem med at grebene ikke sidder 100% låst fast, dvs. når man tager ved grebet kan det rotere lidt, fordi bolt'en drejer med rundt - i løbet af en dags tid, sidder alle grebene skævt og skal justeres til igen. Jeg har forsøgt med at lime bolthovedet fast, prøvet med Loctite og forskellige spændeskiver - uden held.

Kender I måske en metode, en bestemt type bolt eller anden løsning, som jeg kan prøve?

På forhånd tak! 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan læse er Loctite prøvet.
Problemet er nok også mindst lige så meget at selve grebet ikke har nok friktion mod låge/skuffefronten. Ved ikke lige hvad der kan gøres. En tandskive vil jo kun holde imod den ene vej. Måske en lille klat silikone eller en dråbe lim.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tak for svar! :) .. Det har jeg prøvet, det medfører blot at bolt og gevind er låst sammen, men boltene kan stadig dreje rundt i hullet - hvis det giver mening?
Kermit_369 skrev den 07-01-2021 13:49:54

Så vidt jeg kan læse er Loctite prøvet.
Problemet er nok også mindst lige så meget at selve grebet ikke har nok friktion mod låge/skuffefronten. Ved ikke lige hvad der kan gøres. En tandskive vil jo kun holde imod den ene vej. Måske en lille klat silikone eller en dråbe lim.

 Præcis! :) .. Jeg har prøvet limen, men måske det fortjener et forsøg mere. Tak for svar. 

Det er en mulighed, at din bolt er for lang, så du ikke kan spænde grebet hårdt nok, fordi bolten går på i bunden af gevindhullet. Hvis grebene sidder skævt allerede efter en dag, tænker jeg det er problemet. Kortere bolt, eller flere skiver bag bolthovedet ville jeg nok starte med.

Men ellers så hjælper det ikke at fiksere bolten i fronten, da grebet stadig kan dreje selv hvis bolt ikke bevæger sig.
Så det skal gøres sværere at dreje greb i forhold til front.
Jeg ville starte med at prøve at putte en tandskive mellem greb og front og spænde sammen.
Eller bore et hul i grebet, sætte et søm i, og så spænde det sammen, så sømmet bliver trukket ind i fronten og dermed låser grebet.

Du skal have en Skive under skruehovedet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis