Peugeot 107 hvor er der permanent 12volt?

Hej. Er der nogen der ved hvor jeg nemt kan tage 12volt permanent fra i nærheden af ratstammen oppe under instrumentbordet? Det er til en gadget der kræver permanent 12volt og som skal sidde under instrumentbordet.
Jeg kan evt bruge "strømtyve" tror jeg de hedder? Men det er måske en dårlig ide at få hul på ledninger?
På forhånd tak for hjælp.

Mvh. Per

PerDahlstroem
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bag på tændingekontakten skal der være en ledning med batterispænding. har aldrig rodet med peugeot. Men har du et voltmeter kan du måle dig frem til hvilken klemme der er permanent spænding på.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Strømtyve til at klemme på ledninger, er noget møg, det giver kun problemer.
Så vil du bryde ind midt på en ledning, så afisoler forsigtigt, og lod den ekstra ledning på, og isoler behørigt efterfølgende.
Men som nævnt findes der som regel en ledning med konstant spænding på, ved radioen.
Men hvad skal du bruge strømmen til det er jo ikke ligegyldigt hvor stor belastningen er.

Der findes også en strømtyv, som sættes ind istedet for en sikring, har ikke prøvet dem, men de ser da ok ud.LINK STRØMTYV

Vi prøver igen, i morgen --
Hvad så med den sikring den erstatter?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skide smart det skal jeg da huske.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak alle sammen. Fine råd over hele linjen. Den der sikringstyv kunne være et godt bud. Bare hulens svært at komme til sikringerne i kabinen. :-)

PerDahlstroem
Lad være med a lodde noget, det holder kun midlertidigt. I biler skal der bruges crimp til kabler.

Men sikringsdimsen er smart, den har jeg også mærket mig.

Du kunne også liste en ledning igennem, direkte fra batteriet - med en sikring, naturligvis.
Tak Frisk. Det er en mulighed. Men vil helst undgå flere ledninger i motorrum. Kan selvfølgelig laves pænt og sikkert. Så tak!

PerDahlstroem
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis