Dug på varm side af dampspærre

Hej,

Jeg har været i gang med at isolere vores skunk. Jeg gar sat dampspærre op, og er næsten færdig. Mangler kun ca. 1.5 meter, men jeg løb tør for isolering og butikkerne har lukket. Så jeg har egentlig tænkt mig at gøre det færdigt, når de åbner igen. Nu var jeg inde og kigge i dag og kune så konstatere, at der er dannet dug nogle steder på den varme side af dampspærren ind mod husets 1 sal. Det er dog kun de steder, hvor jeg ikke har fået sat isolering på endnu.

Nogle der ved hvorfor? Er det den manglende isolering, eller er dampspærre bare ikke monteret ordentligt?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Manglende isolering - kulden møder den varme dampspærre, fugten i rummet (varm side) kondenserer.

Og tømmerhandler er åbne. Private må bare ikke møde op i butikken. Man kan oftest ringe og aftale afhentnings tidspunkt. Der mødes man så lige uden for lågen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jamen så må jeg hellere komme afsted i morgen.

Så jeg skal ikke umiddelbart være bekymret (endnu)?
Det du har nu er at sammenligne med enkelt lags glasrude. Der kommer der dug på den varme side når det er kold nok. 

Hej igen.

Jeg har nu fået isoleret resten. Der er gået 4 dage siden da, og jeg var lige inde i skunken at kigge igen. Bør den smule dug der var ved den manglende isolering forsvinde eller blive? Det er der nemlig stadig her 4 dage efter. Men kun de enkelte steder, hvor der manglede isolering til at starte med.
Annonce
Den skal tørre væk og det kan tage et stykke tid, især hvis det er ret stillestående der. Kig efter til næste vinter. 

Jeg takker og bukker :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis