Beton gulv igennem dør - fuge eller støbt sammen?

Jeg skal støbe gulv i entre og bryggers der støder op imod hinanden. De er forbundet med en dør. Se tegning

Jeg er usikker på om jeg kan støbe begge rum som et sammenhængende gulv - eller om jeg risikerer at gulvet knækker i åbningen og derfor bør lave en fuge imellem gulvene?

Hvis jeg kan støbe dem som et samlet gulv uden fuge, er det så mulig at støbe det ene gulv på dag 1 og fortsætte med det gulv på dag2? Eller skal det støbes ud i et?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer an på hvor store rum, hvorvidt der er rentabel/fornuftigt at støbe det i en omgang.

Men hvis du alligevel vil dele arbejdet til 2 dage, så var det smartere at lave 1 rum, vente et par dage, lave det andet rum, og så fuge imellem, især hvis du skal have uafhængig gulv varme i de to rum.

Tak for svaret! Der er omkring 5 kvm i det ene rum og 12 kvm i det andet rum.

Jeg skal støbe selv (alene), så jeg er ikke sikker på at jeg kan lave det hele på en dag.

Ville gerne have det i et stort stykke, fordi fliserne så vil kunne føres igennem uden en bred fuge.

Med den størrelse kan det let støbes på 1 dag og uden fuger. Husk at få en strimmel rionet igennem dørhullet med mindst 20 cm overlæg over de store rionet flader.
Så hvis du ikke skal have dørtrin så er det løsningen. Hvis du ikke er vant til at støbe og afrette betongulve ville jeg nok støbe 7-8 cm grovbeton og så et par dage efter lægge et 1,5-3 cm pudslag. Det første lag blandes med støbemiks og cement  Det sidste støbes med sand og cement altså uden sten.  
Når jeg skriver et par dage efter så kan det sagtens pudses senere men lidt vanskeligere hvis gulv fladen bliver meget beskidt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis