Forståelse af fjernvarme system

Hej. Jeg er gået igang med at kigge lidt på vores skyhøje varmeforbrug, og kom i den forbindelse til at kigge lidt på fjernvarmeanlægget som jeg ikke har den store forståelse for. Er der nogle der kan hjælpe mig med at forstå mit system? Jeg har sat numre ind for de forskellige ting. 3-4-8 hænger sammen, men kan ikke lige regne ud hvad sådan en egentlig gør. Jeg har været på loftet og kigge på rør og kan se at vi taber meget varme deroppe. Udover det er der en ekspansionsbeholder deroppe. Er det et levn fra gammel tid? Vi har direkte fjernvarme, og kan se på de gamle hustegninger med kedel at der var en ekspansionsbeholder der. Det skal siges at der er varmt vand i den. Jeg tænker selv at 1 er et snavsfilter (det så jeg i anden tråd) og at 6 og 9 bare er til at åbne og lukke. Nogle der kan hjælpe? :-) (og jeg ved godt at isoleringen ikke er optmal ;-))

Mvh
Hej. Jeg er gået igang med at kigge lidt på vores... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og sørg for du har en sladrehank med synligt udløb f.eks. nede på badeværelset, i tilfælde af din automatiske udlufter begynder at være utæt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis