Lugt af skadedyr

rce0852
rce0852
231 5463
Jeg har en udforende lugt på et wc, og nej, det kommer ikke fra tønden! Eller gulvafløb/kloak. Jeg har tidligee oplevet den samme lugt et andet sted, en død mus (halsbånds- tror jeg) mit i dens vinterforråd af hestekastanier. Kastanierne lugtede heller ikke for godt.

Jeg har rodet papirisoleringen igennem på loftet, men der er mange kabler lige i det hjørne, så det er ikke helt ligetil. Det lugte heller ikke markant som det er lige der jeg skal finde kalorius.

Wc'et ligger i et hjørne af huset, og der er hulmur på to sider (1/1-stens formur, -stens bagmur, isoleret med mineraluld).

Har jeg en chance for at lokalisere bæstet, hvis den ligger i hulmuren?

Jeg kan alt - når det lykkes.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve at få fat i et endoskop, de er ikke så dyre mere, og bore et hul i væggen og prøve om du kan se noget med det.
nummer39
nummer39
175 7400
Spørgsmålet er om det kan betale sig at bruge tid og penge på at finde den, hvis det er en mus og den ligger i hulmuren.

Lugten går væk igen efter nogle dage, er det en rotte kan der gå lidt længere tid.

rce0852
rce0852 Trådstarter
231 5463
perhans skrev den 08-01-2021 10:41:15

Du kan prøve at få fat i et endoskop, de er ikke så dyre mere, og bore et hul i væggen og prøve om du kan se noget med det.

Jeg har fundet og fået gang (nye batterier) i mit eget endoskop, og har kigget i hulrummet mellem gamle og ny loftbeklædning og et par andre steder. Ingentig!
Hulmuren er isoleret, så det er lidt op ad bakke - hvor skal hul(lerne) bores.

Jeg har kontaktet/anmeldt til den kommunale rottebekæmperafd. (lovpligtigt ved mistanke om rotter, betalt via skatten, så det skal sfl. udnyttes :-) ), så tager jeg også lige en snak med dem når de vender tilbage. Måske vedkommende har en kontakt, der kan hjælpe med lidt hundenæsearbejde eller noget.

Annonce
Annonce
rce0852
rce0852 Trådstarter
231 5463
nummer39 skrev den 08-01-2021 11:28:56

Spørgsmålet er om det kan betale sig at bruge tid og penge på at finde den, hvis det er en mus og den ligger i hulmuren.

Lugten går væk igen efter nogle dage, er det en rotte kan der gå lidt længere tid.

Jeg har kontaktet/anmeldt til den kommunale rottebekæmperafd. (lovpligtigt ved mistanke om rotter, betalt via skatten, så det skal sfl. udnyttes :-) ), så tager jeg også lige en snak med dem når de vender tilbage.

Personligt kan jeg godt overse, at se tiden an et par uger. Men WAF* er ret lav lige i dette tilfælde! Desuden breder lugten sig desværre lidt til et naborum.

* WAF = Wife Acceptence Factor

Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )

Din skadedyrsekspert
rce0852
rce0852 Trådstarter
231 5463
For lige at runde denne tråd af: Det er nu et stykke tid siden jeg fik has på udfordringen. Pillede loftet af profilbrædder ned, gennemrodede isoleringen på loftet, demonterede væghængte skabe. Og fandt ikke misdæderen! Men kunne fornemme en lugt kommende fra noget hulmur.
Monterede nyt loft af profilbrædder, ordnede isolering, monterede en ventilator, hængte skabe op igen. Malede vægge nu jeg var igang. Men sjovt nok, så var det først da jeg fugede med silikone, at lugten forsvandt. Det var nærmest som om, at silokonen "åd" lugten. Det har jo nok været i forbindelse med de gasser (eddike) hærdningen af silkonen frigav, i kombination af at jeg fik tætnet ud mod hulmuren.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x
Sponsor på LDS
Malgodt

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Populært lige nu

1. Garage omdannes til hobbyrum
    Jura, reglementer og krav (læst 1421 gange)
  2. Erfaring med armert beton søges ?
    Lav-Hus (læst 283 gange)
  3. Forbind afbryder og stikkontakt
    Belysning (læst 1984 gange)
  4. Kabeltræk fejl??
    Lav-Hus (læst 289 gange)
  5. Åbning af nyt Velux vindue før montage.
    Lav-Hus (læst 1340 gange)
  6. Opsætning af midlertidig gipsvæg
    Lav-Hus (læst 1304 gange)
  7. Hvad hedder sådan et beslag her?!
    Værktøj og maskiner (læst 278 gange)
  8. Prop til afsavet Ø110 pvc rør
    Lav-Hus (læst 141 gange)
  9. solbruser =bakteriebombe?
    Lav-Have (læst 612 gange)
  10. Batteri hækklippere.
    Værktøj og maskiner (læst 398 gange)

Tilmeld dig og få fordele