Skylle gulvvarme

Jeg har en mistanke om luft i gulvvarme systemet. Kan jeg skylle alle kredsene igennem på en nem måde?

Jeg har en mistanke om luft i gulvvarme systemet.... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har jeg forstået det korrekt? :

Altså jeg sætter vandslange til med tilslutning til vandværk og skruer helt op for hanen, derefter drejer jeg nøglen så der er fuld styrke? (skal jeg allerede før jeg skruer op for hanen, sørger for der ingen luft er i vandslangen? Eller er det underordnet, når jeg bare sørger for at der ikke er mere luft ved afløb?)

Derefter åbner jeg delvis for afløb med nøglen, og den skal kun delvis være åbent hele tiden?

Derefter lukket jeg med nøglen for afløb, og kort derefter på vandhanen når anlægget er på 1,5 bar? 
Afløb skal være så meget åbent som muligt for at få god gennemskylning, men for at undgå at trykket kommer på helt på 0 (hvis du ikke har fundet begge afspærrings haner med varmekilde ) så kan du skrue lidt ned for den. 
Ja nogenlunde sådan. Hvis du fylder tilløbs slange med vand , så skal du jo ikke døje med den luft der er fra starten i slangen. Men det er korrekt at også denne luft kan skylles ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har nu forsøgt at skylle systemet. Jeg prøvede at ramme de 1,5 bar på vandtrykket da jeg afslutgede. Da jeg åbnede for vandet på det røde håndtag og tændte anlægget igen, faldt det til 1,3 bar. Vandtrykket er ikke rigtigt steget efter genopvarmningen som du nævnte? 
Det betyder ikke noget om det er 1,5 eller 1,3 bar- At det ikke stiger tyder på at du har en rigtig god ekspansions beholder. Vandet udvider sig ved opvarmning og derfor vil det stige. Men med en god stor ekspansions beholder kan det måske optages der. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis