Massiv bordplade 120 cm bred ??? Hvor ???

Hej!

Vi har købt nu hus pr. 1/3 og ønsker i dette sammenhæng at lave nyt køkken / alrum på ca. 40 kvm.

Dog mangler jeg et sted (helst) nordjylland, hvor jeg kan købe / få lavet en bordplade.

Det skal enten være maghoni, eller massiv valnød.
Den skal være 120 cm bred, ca. 350 cm lang, og 4-5 cm høj, og desuden skal der være 1 udskæring til kogeplade, samt 1 til mindre vask.

Er det nogen som kan anbefale en snedker, og evt. en ca. pris.

På forhånd tak,

Thomas

steffen vestergaard
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv et se et par forskellige køkkenfirmaer.
De vi formodentligt kunne levere en plade allesammen, men kig meget på kvaliteten af træet, hvordan ser de enkelte stave ud, hvor lange er stavene ??
Jeg har selv en plade der er i ret god kvalitet, lange stave og en gennembående forkant, den er ca 4 m lang. Det er noget der betyder noget for mig, men det er jo en personlig sag om man vil betale lidt mere for det eller ej.
Men jeg kan også fortælle at et par af mine venner har købt en lidt billigere plade, men deres plade kræver hyppigere oliebehandling end min, er mørkere osv. Begge plader er af massiv eg og oliebehandlede.

Den plade du gerne vil have laves normalt på den måde at den stykkes sammen af to dele, og kanten vil også normalt være lavet som en dobbelt høj kant... Om du kan leve med det og spare en masse penge er jo op til dig, ellers må du nok påregne en væsentligt højere pris.

Find den koge sektion du vil have og dev vask type du ønsker og få et par tilbud.

Om du kan finde en snedker der laver den slags arbejde ved jeg ikke og jeg tror ikke du kan handle direkte med bordplade fabrikanterne, ( der ligger nogle stykker i Nykøbing mors området !! ) men det koster da ikke meget at ringe og prøve.

MVH Njord
Hej

Vi fik lavet en plade på 120 X 300 hos Jacobsen i sydhavnen (kbh). Vi fandt 2 standardkøkkenplader hvor træet var ensartet og de limede den sammen og skar ud til en stålbordplade med vask der skulle være i midten (kan iøvrigt varmt anbefales). Det kostede 500 kr ekstra at få lavet det. Men husk at få et skriftligt tilbud på det færdige job ............. i vores tilfælde må snedkeren have haft tømmermænd, for han ødelagde 2 plader og det var først i tredie hug det blev rigtigt.

Mvh Jens
Citat fra lomme

Hej!

Vi har købt nu hus pr. 1/3 og ønsker i dette sammenhæng at lave nyt køkken / alrum på ca. 40 kvm.

Dog mangler jeg et sted (helst) nordjylland, hvor jeg kan købe / få lavet en bordplade.

Det skal enten være maghoni, eller massiv valnød.
Den skal være 120 cm bred, ca. 350 cm lang, og 4-5 cm høj, og desuden skal der være 1 udskæring til kogeplade, samt 1 til mindre vask.

Er det nogen som kan anbefale en snedker, og evt. en ca. pris.

På forhånd tak,

Thomas


hej
skriv lig til mail til mig..
[email protected].
så skal jeg nok giv en pris til plade.
Hejsa

eller evt. www.bordpladen.dk. De har dog kun butik i København.

mvh
Jørgen
Citat fra lomme

Hej!

Vi har købt nu hus pr. 1/3 og ønsker i dette sammenhæng at lave nyt køkken / alrum på ca. 40 kvm.

Dog mangler jeg et sted (helst) nordjylland, hvor jeg kan købe / få lavet en bordplade.

Det skal enten være maghoni, eller massiv valnød.
Den skal være 120 cm bred, ca. 350 cm lang, og 4-5 cm høj, og desuden skal der være 1 udskæring til kogeplade, samt 1 til mindre vask.

Er det nogen som kan anbefale en snedker, og evt. en ca. pris.

På forhånd tak,

Thomas


Hej Thomas
Fandt du nogensinde en løsning på dette? - jeg står nemlig med samme udfordring - dog i forbindelse med en ny bordplade til vort spisebord...

mvh Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis