Hunderampe til ståltrappe

Hej.Jeg er kun begynder mht at lave ting.
Jeg har desværre ikke rundsav, men stiksav og meget hat jeg.
Jeg skal hurtigst muligt lave en hunde rampe til vores datter. Hun bor på 1 sal med egen indgang med ståltrappe.
Har vedlagt foto af hvordan den ser ud (er ikke den samme trappe med tilsvarende)
Jeg kunne tænke mig råd vedr hvordan jeg enkelte og let måde kan lave en rampe til hendes trappe. Dvs halvdelen af trappen hvor j tænker at den skulle være mod muren så det kun er den ene side der er en lille kant og evt delt i 2 så jeg på halvdelen kunne sætte sådanne nogke vinkel (kender ikke navnet på disse) men så man når den skal fjernes ikke fylder så meget i længde da disse vinkler jo k bøjes.
Og kroge sættes øverst. Men hvordan blir den k mest sikker f hunden.?
Jeg hat kunstgræstæppe som sk limes på og evt de små lister imellem.
Jeg brug f råd hvordan j laver den og hvilke materialer der best egnet t udendørs brug? Blev foreslået af byggemarked at OSB plade er fin og den findes som et stykke på 60x244 (jeg mangler stadig at måle trappen lænden og bredde)
Jeg hat også lange smale imprægneret træplader liggende og kan også bruge disse.
Er det nogen der har erfaring på det?
Kunne ikke finde noget på YouTube om det. Billederne er fra Pinterest.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
-Hvis du laver en lignende den på billederne, kan du tage 120 eller 150mm tryk impregnerede høvlede brædder, og så bruge de små "trin" pinde på tværs til at holde brædderne sammen.
-Hvis du sætter hængsler på midten til at den kan foldes, ville jeg sætte dem i med A4 skruer (syre faste), og hængslerne skal helst være rustfaste eller som minimum galvaniserede.
kunst græs kan godt stikke, så det er IMO bedre med de tvær-pinde som små trin til hunden, og alt efter dens størrelse/race med større eller mindre afstand.
-Trinnene kan du lave af rest træ du skærer i længde svarende til 2 brædders bredde + 10mm luft imellem. De behøver ikke være mere end 2x2cm for de fleste hunde. Er det en stor hund (grand danoir f.eks.) så kan du lave dem 3-4cm høje.

Edit: Du kan måske finde flere billeder ved at søge på hønsestige.

 

Steensen skrev den 06-01-2021 19:01:54

-Hvis du laver en lignende den på billederne, kan du tage 120 eller 150mm tryk impregnerede høvlede brædder, og så bruge de små "trin" pinde på tværs til at holde brædderne sammen.
-Hvis du sætter hængsler på midten til at den kan foldes, ville jeg sætte dem i med A4 skruer (syre faste), og hængslerne skal helst være rustfaste eller som minimum galvaniserede.
kunst græs kan godt stikke, så det er IMO bedre med de tvær-pinde som små trin til hunden, og alt efter dens størrelse/race med større eller mindre afstand.
-Trinnene kan du lave af rest træ du skærer i længde svarende til 2 brædders bredde + 10mm luft imellem. De behøver ikke være mere end 2x2cm for de fleste hunde. Er det en stor hund (grand danoir f.eks.) så kan du lave dem 3-4cm høje.

Edit: Du kan måske finde flere billeder ved at søge på hønsestige.

 Tak. Jeh vil kopiere foreslaget du sendte. 👍 Min datter hund er Aussi/Bordercollie hvalp. 


Kan se i hastværk, jeg skrev 120-150mm tyk, det var selvf. bred, så 120/150x18mm f.eks.

 

Flytter lige denne tråd til "Lav-Hus". Den passer bedre dér.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis