varmtvandsbeholder montering

​Hej vi har fået monter en VVB, og jeg under mig over den “termostat” som der er bleven brugt
Burde ventil ikke være koblet op til termostat på VVB ? Eller er det bare mig
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det der ud som om der monteret en returventil på din varmtvandsbeholder. I manualen fra Metro frarådes det at bruge returventil til at styre temperaturen i beholderen. Så det ser ud som installationen er forkert i følge manualen fra Metro.


fase
Metro ved helt sikkert hvad de har med at gøre, så termostaten burde have en føler inde i beholderen. Det vil være fornuftigt at bede din vvs-er lave det om, og max. betale merprisen for den anden termostattype.
Din beholder er med 3/4” varmespiral, så den er kun til dit egnet fyr. Med returventil forlænges opvarmningstiden.


Søren O
Søren O skrev den 05-01-2021 21:01:40

Metro ved helt sikkert hvad de har med at gøre, så termostaten burde have en føler inde i beholderen. Det vil være fornuftigt at bede din vvs-er lave det om, og max. betale merprisen for den anden termostattype.
Din beholder er med 3/4” varmespiral, så den er kun til dit egnet fyr. Med returventil forlænges opvarmningstiden.

Det er desværre 3 år siden det blev lavet og det var den samme vvs som også installeret mit pillefyr, som også er installeret forkert. 

Men det du siger er at der ikke sker noget ved at bruge denne installation, opvarmning af VVB tager bare længer tid 

Der sker ikke noget ved at bruge den monterede ventil. Den er dog rimelig nem at udskifte med en med føler inde i varmtvandsbeholderen.

fase
S. Fabrin skrev den 05-01-2021 21:25:15

Der sker ikke noget ved at bruge den monterede ventil. Den er dog rimelig nem at udskifte med en med føler inde i varmtvandsbeholderen.

 Så må jeg nok hælder få gjort det. Og tak for svar 

Annonce
Er der problemer med at opvarme det varme brugsvand?

Søren O
Søren O skrev den 05-01-2021 22:46:05

Er der problemer med at opvarme det varme brugsvand?

 Ikke ud over det går langsomt.
men jeg kan ikke styre temperaturen i VVB, med denne løsning og det ville gøre at jeg kan komme over de 60 grader

Prøv i første omgang at afmontere ventilhovedet. Så bliver der åbnet op for vandcirkuleringen til opvarmning. Så må du vurdere om det er en holdbar løsning inden du “farer ud” og køber en ny ventil til ca. kr. 1000,-

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis