Rørisolering

Hej nogle der ved hvilken slags isolering dette er ? Det er et varmerør under kærestens køkkenvask 
Hej nogle der ved hvilken slags isolering dette er... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Fabrin jeg har fundet på et billederne noget brunt leragtigt, som jeg tænker asbest og er nu ret bange , kan jeg nu blive syg ?
Nej, du bliver ikke syg af det. Det leragtige brugte man fordi det bl.a. til at laver hjørner i isoleringen med. Derefter blev der viklet hessian om isoleringen, for at se skulle se pænt ud. Men som sagt få analyseret både pap og det leragtige, så du kan få syn for sagen. Hvor har du i øvrigt dit kendskab til asbest og dens skadevirkninger fra? 

fase
Og siden da har jeg læst så meget om det så jeg har lært en masse om det
Det leragtige er sikkert bare kiselgur. VVS'eren stor jo ikke og blandede ting sammen for at få lavet det hjørne på isoleringen. Brug dog de 700 - 900 kr. de to analyser for asbest koster og få vished for sagen.

Og siden da har jeg læst så meget om det, så jeg har lært en masse om det
Man kan godt have nogen tvivl om din viden. Det virker nærmest som om, du er blevet skræmt fra vid og sans.
Få nu lavet de undersøgelser og kom tilbage med et indlæg, når du har resultatet, OK?

fase
Heller ikke hvis det er dig, der betaler?

fase
Nej har foreslået det , han fik nok af min angst i forbindelse med de skar de plader der 
Har jeg haft nogen risiko ved at jeg var så tæt på røret da jeg tog fotos af det ? Jeg mener hvis der er asbest der en lidt blottet 
Lisse74 skrev den 10-01-2021 09:43:31

Har jeg haft nogen risiko ved at jeg var så tæt på røret da jeg tog fotos af det ? Jeg mener hvis der er asbest der en lidt blottet 

 Hej Lisse.

Jeg ville i dit sted straks og omgående træffe aftale om begravelse med en bedemand. I disse tider, hvor de pga coronaen har for lidt at lave pga for få døde, er de til at forhandle priser med.

PS Siden jeg var ganske spæd, har jeg rodet med asbest, f.eks. skåret hjørner af eternittagplader, når de skulle lægges op. Jeg er nu 74. Jeg skal bortskaffes som farligt affald pga mit abnorme asbestindtag.
Sørg nu for at holde døre og vinduer lukkede, så ham med leen ikke pludselig kommer ind til dig.
Hav en god og rolig søndag! :D

Med venlig hilsen
ktm

 

Nej helt ærligt asbest er farligt og især det brune af slagsen , så derfor bliver jeg bange når jeg nu har fundet dette rør og kan se at det er blottet og gammelt og der er noget brunt leragtigt i på det ene foto 
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også