Prøvet at tilslutte nye lampe til loft, nu virker to stikkontakter ikke

Halløj LDS, jeg er ny og ville lige gøre et forsøg med et lille spørgsmål

Jeg har modtaget en ny loft lampe som jeg prøvede at sætte op i dag.

Da jeg fjernede dækslet til loftudtaget så jeg fire ledninger.
1 rød, 1 blå og 2 sorte.i de muffer der sad i loftudtaget (som jeg nu har frigjort.) var der to ledninger som sad i samme muffe. Husker det som de to sorte(ikke sikker dog).

Har nu to problemer

1. to stikkontakter virker ikke efter at jeg har frigjort alle ledninger
2. hvilke ledninger skal tilsluttes Nul og Leder (N/L)
Har selv tænkt at rød skal sluttes til L, blå skal tilsluttes Nul, og de to sorte muligvis skal samles da jeg tænker der er noget serie som er cuttet ved at jeg har adskilt to ledninger da jeg fjernede udtaget, men vil lige høre jer, da jeg simpelthen ikke ved nok om det? :D tak på forhånd :D
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv allerførst at samle de to sorte og se om stikkontakterne virker. Brug en dobbelt samlemuffe. Et spørgsmål er der en stikkontakt under afbryderen til lampen? Hvis der er det, skal den blå sikkert sammen med de sorte.
Den med mærket N i lampen skal til nullen i udtaget og den med mærket L i lampen skal til den røde u udtaget.

fase
Hej Fabrin, tak for det hurtige svar :D

samlede de to sorte i en samle muffe nu og stikkontakterne virker! fedt.

Men ja, der er stikkontakter under lampe kontakten, men de virkede stadig da de to sorte ikke var samlet. tænker så at de er uafhængige af hinanden? og at jeg evt kan beholde de to sorte i en seperat samlemuffe og så smide Leder og nul på hhv. rød og blå?

Ja, prøv bare det.

fase
Tak skal du have :D
fortsæt god dag!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis