Vaskemaskine tager skyllevand ind via forvask

Min AEG/Electrolux Lavamat LN58459 91490341401 er begyndt at tage første omgang skyllevand ind via forvask-indtaget. Altså den kører fint vasken igennem, skyller ud og centrifugerer - dernæst når den skal lave første skyllevask tager den vandet ind via forvask-indtaget i stedet for vaskeindtaget. Det betyder, at det går meget langsomt med at fylde vand ind. Samtidigt pauser den en eller to gange i løbet af indtaget. Både vask og de øvrige skyl tager den fint vand ind via vaskeindtaget.
Den har sat fejlkode 1 1, altså:
Difficulty in filling during wash phase.
Tap closed or water pressure insufficient; Drain hose incorrectly positioned; Water fill solenoid faulty; Leaks from pressure switch hydraulic circuit; Pressure switch faulty; Wiring faulty; Circuit board faulty.
Den er slettet, men kommer igen ved næste vask.

Er der en med det bedste bud på, hvad den korrekte reservedel, jeg skal købe, er? Er der noget der typisk går i stykker på disse maskiner?

Jeg har endnu ikke forsøgt at skille den ad, men det er muligvis næste skridt for at se på indmaden.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Circuit board faulty
Det kunne være fejlen, når den tager vand ind korrekt ved vask, men fejler under skylleprogram.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis