Kælderlugt

Hej med jer

Jeg har overtaget nogle kælderlokaler, som har fire rum på hvert 15 kvm cirka. Der er lige blevet lavet dræn rundt om bygningen og det skal siges at kælderen og væggene har været ret våde i mange år.

Vi har banket alt gammelt puds af og har to affugtere til at køre dernede. Jeg har lukket for al ventilation så affugterne kan suge al vandet ud af væggene. De to affugtere hiver omkring 7-8 liter vand ned i døgnet til sammen.

Problemet er at der stadig virkelig er en kælderæugt dernede. En jordslået lugt. Gør jeg noget forkert? (Efter 2-3 ugers affugtning)

Jeg tænker at jeg efter at have affugtet i en periode vil få sæt en mekanisk ventilator op som kan køre efter fugtigheden i rummene.

Derudover er betondækket på gulvet kun 5 cm tykt. Under er der jord.

Mit næste skridt er at sprøjte Rodalon på vægge og gulv og vaske efter med vand.

Har også overvejet ozonanlæg. Men det virker til der stadig er fugtigt dernede. Det lugter ihvertfald stadig jordslået.

Hvor længe skal jeg fortsætte med at affugte? Skal jeg gøre andet?

Håber der er nogle kloge personer som har bud og kan guide. Synes det er frustrerende og projektet er blevet langt mere omfattende end først antaget.
Hej med jer Jeg har overtaget nogle... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skal du bruge rummet til ?

Hvis du har varme på er fugt fra gulvet ikke nødvendigvis et problem. Der kommer også lidt fugt op af gulvet i min kælder, men den lygter ikke fordi jeg har udluftning og varme på.

Hvis du vil have fugten helt væk skal der ganske rigtigt noget på men en almindelig vådrumsmembran er et dårligt valg fordi den ikke er lavet til at håndterer tryk. Fugten ville jo stadig være der og hvis du lukker af vil den ophope sig og skabe et tryk som din membran skal kunne modstå. Når der i et badeværelse ligger vand ovenpå membranen er der ikke sådan et tryk så deraf forskellen.
Der findes specielle produkter til dette fx vandex bb75. Skalflex har også en to komponent løsning samt deres et komponent skalflex aktiv (aktiv begrænser dog kun fugt den fjerner det ikke).
Fælles for dem alle er dog at de ikke ligefrem er billige. Du skal derfor holde det op imod hvad rummet skal bruges til, medmindre du skal bo der så kan det hurtigt være uforholdsmæssigt dyrt at fjerne fugten helt 


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis